MACAM2 HAL

BERLAKU DI MALAYSIA

Hujung2 tahun ni,teman sibuk betul!banyak orang order decoupage.SyukurAlhamdulillah....ada rezeki walaupun tak banyak.Cukup untuk cover duit kaler2 yang mahal tu...
Teman seronok tengok kaler2 bersusun rapi...
Teman rasa hati ni penuh bunga,sekian lama tinggalkan kaler2 bagai,tup tup dah tua baru kembali aktif.

Teman memang terror melukis,cuma pandai2 sendiri,tak ada kursus apa2 pun...
semulajadi ALLAH beri...bakat terpendam cuma tak diasah je...
Kalau keluarga teman orang ado ado,comfirm!teman dah jadi pelukis terkenal.
kalau lah......
hakikatnya....habuk pun tak ada...

Dalam2 sibuk tu,jeling2 juga blog2 yang melambak di internet.
Rata2 cerita PM Najib dan isteri,1MDB,duit billion  sana sini,rasuah bagai..
Tapi kite tetap begini.barangan keperluan terus NAIK tak terkawal.Semua orang dah jadi hamba RM.
RM tu maknanya Ringgit Malaysia bukan Rosmah mansor ya...
Jangan pula salah sangka,tau2 pii tangkap teman pulak!
Teman tak kata bini PM tu..lantak dia lah nak buat apa.Sementara suami ada kuasa,esok lusa dan tak ada...tahu le dia bawa diri.
Manusia memang macam tu....ada kuasa,ada duit tak kira dapat dari  mana,semua beso kepala.Sebab tu....ALLAH larang kite angkat tinggi manusia,sebab manusia lemah,mudah lupa diri.Contoh Fir aun...terlalu berkuasa,terlalu kaya...
Terus ngaku TUHAN.Apa jadi lepas tu.....
Bumi pun tak nak jasad dia,laaaa ni terbongkang jadi pameran tumpuan ramai.

Hiburan pun banyak ceritanya.Si Vida pengasas Qu Putih Qu Putih tahu 2 putih pun ada kes.Kel hulu ke hilir dengan mahkota,tapi tak bayar GST!
Duit pelanggan kutip,tapi tak sampai ke kerajaan yang sedang tenat tu.
Apa lagi?Kena saman lah! ingat kerajaan bodoh ke...
Tang duit kerajaan cukup bijak,tak boleh tipu ate 1 sen pun.
Artis pun macam cendawan tumbuh.Jujur teman nak kata...teman tak kenal.Muka diaorang ni sepesen je..
Yang Pasti...
Semua orang nak jadi hebat!

Paling terbaru.Si Jamal sekinchan buat kelakar..
saja nak provok MB Selangor.Datang opis orang nak tumpang mandi sebab air tak maiii kat rumah.
Isu air di Selangor dan bertahun tak selesai2 lagi.
Macam2 hal si Jamal ni buat,yang pasti ada agenda tertentu untuk meraih perhatian rakyat Selangor.

Bila baca di blog2 terkenal...RMRMRMRMRM di sana sini...Najib sign kontrak berbillion2 tapi tak nampak apa2 pembanggunan pun.
Yang ada hanya gossip2,kite tetap macam ni...
Kais pagi makan pagi,kais petang makan petang.
Terjerit terlolong minta simpati kerajaan..
Tolonglah jangan naikkan harga gula,harga minyak...
Tetap sama....
NAIK TETAP NAIK...
Kite tetap begini...
Terpaksa meneruskan kelangsungan hidup walau patah hati.
Najib Najib...
Anda benar2 mengecewakan kami....
kami terseksa di bawah pemerintahan anda.
Biarlah ALLAH menentukan segalanya.Semuga ALLAH mudahkan segala urusan kami...
Amiin...





Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH