TRUMP!

MENANG AKHIRNYA...

Teman tak ikut sangat pasal dia,bagi teman...jarak dia dengan teman jauh beno2.
Nak bagi pendapat pun tak layak rasanya.
Apatah lagi nak maki hamun.
Tapi....
Dari pembacaan,teman tahu...TRUMP seorang lelaki kaya raya,jutawan hartanah,punya harta berbilion,TRUMP juga berjanji,jika dia menang,dia tidak akan mengambil walau sedollar wang gajinya yang di anggar berjuta setahun.

Paling mengharukan,TRUMP amat membenci islam dan berjanji untuk memastikan Palestine milik Israel.Berjanji akan menutup masjid2 di AS dalam rangka menentang ISIS.Pendek kata TRUMP amat membenci islam terang terangan.

Rasa gusar tu ada tapi....fikir2 balik,hatinya milik ALLAH,mana tahu esok lusa,ALLAH terbalikkan hatinya.Dari benci jadi sayang...
Mana kite tahu kan?
IsyaALLAH.

Buat pertama kalinya,TRUMP telah melantik anak2nya untuk ada dalam barisan kabinet barunya.Bagi teman,Itu sudah pasti!kat Malaysia pun macam tu kan?ada menteri melantik anak sendiri dalam jabatannya.
Tiada yang pelik,pada teman....bijak mengambil kesempatan.

Kat Malaysia...
Semua orang bimbang TRUMP menang.Bagi teman...dengan isu2 perkauman,TRUMP pasti menang besar.
Macam kite le...
Kalau ada calon kata...lepas saya menang,saya akan halau semua PATI,warga asing bagai.
Kite suka kan?
Kite mesti sokong dia.
Kalau ada calon kata...lepas saya menang saya akan pastikan tiada agama lain kat negara ini,kite suka kan?kite mesti sokong dia.
Macam gitu le kat AS.Ramai yang sokong TRUMP sebab isu2 yang di bawa.

Tapi...
Satu je yang kite harapkan...
Semuga ALLAH beri hidayah buatnya.Setelah hidayah dia dapat...
InsyaALLAH.....
Tiada masalah lagi..

Seandainya...TRUMP tetap TRUMP yang lama...
Bersedialah dengan segala kemungkinan.Sebagai umat islam...
Teman cuma dapat katakan...
Tak pe....ALLAH ada buat kite semua.
YAKINLAH....


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK