NAIK LAGI DAN LAGI...

MINYAK MASAK MINYAK KETE MINYAK LORI....
SEMUA NAIK!

Teman tergelak,bila baca komen2 kawan2 dalam group,rata2 marah bukan kepalang.
Teman cuma tokok tambah rasa sakit hati dengan memberi semangat pada mereka.
Redha....
Jangan melenting!
Kite kena sokong apa juga yang kerajaan buat...
Semua tu untuk kite!

Balasannya!
Semua naik hantu!
Hahaha...bukan harga barang je naik,darah kawan2 teman pun NAIK juga!

Teman kata padanlah dengan muka hangpa2 semua..Dulu aku gi demo TOLAK GST!ko orang kata aku melayu BODOH!
Sekarang hangpa rasalah!
Duit dalam kocek habis dek GST.
AKu bergambar dengan Ahmad Maslan pun hangpa marah2,Kata aku macam2 !
Tapi...
Ada aku kesah!
Aku puashati bila kau orang perasan masalah yang timbul,aku ingat kaya sangat!
Bayar GST 6%  tak jadi hal.Rupa2nya,marah juga!
Padan dengan muka kau orang!
Aku berasa sangat gembira!
Lepas aku komen macam2,baru kau orang ada akal.
Tapi...nasi dah jadi bubur air,hirup je le macam itik.

Mujur salah seorang kawan teman dah kena block,kalau tak...mesti dia naik angin!
Walhal,jual bawang je...tapi lagaknya macam tak jadi kudis beban di galas.
Saya tetap sokong kerajaan!
sokonglah!ada aku kesah?
Setakat jual bawang (bukan nak mengutuk) dapat BRIM setahun sekali dah tak ingat hala tuju anak bangsa.
Nampak sangat pentingkan diri sendiri.
Mungkin fikirnya...hari ini hari ini punya makan,esok lusa...pandai2lah nak makan apa nak oiiiii!

Awal2 teman dah pesan,tak payah nak kecam..apa yang teman tulis,itu pendapat teman je...
Kalau kau orang rela....terpulang lah nak sokong siapa.
Yang pasti...
sokong tak sokong!
GST tetap kena bayar.Bukan kamu bukan dia bukan saya..tapi semua orang kena bayar.
Beli kotex pun ada GST.
Beli belacan pun ada GST.
Itulah hakikat yang kena kena terima...
Kite umpama mentimun,gelek kiri gelek kanan...
TETAP KENA LENYEK DENGAN TAPAK KASUT PM.
Sooooooo?
DAMMMMMM!


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK