MINYAK TURUN NAIK

DAH MACAM JONGKANG JONGKIT!

Baru naik,dah turun pula...
Minyak dunia tak naik2,minyak kat Malaysia turun naik pula.
Pening kepala mengadap suasana kegawatan ekonomi paling teruk.

Terasa betul!pergi pasar kalau setakat dalam kocek ada RM50.00.Hanya untuk lauk hari tu je.
Teman cukup takut kalau tak ada duit dalam beg.
Setakat RM50.00...ambil tu ambil ini...
selesai duit,bawa balik duit sen je..

Kalau dulu,nak beli barang main tunjuk je..
Laaa ni,jeling juga harga yang di tawarkan.Takut tak cukup duit.
Berapa tokey?
Dah comfirm harga baru berani bukak mulut.

Naik turun minyak tak mendatangkan apa2 bagi kite.
Peniaga dah tentu tak akan endahkan turun naik harga minyak.Mana maunya mereka nak adjust harga.
Semua barang bertambah mahal!
sakit hati juga dengan pentadbiran yang ada...
Langsung tak ada perubahan..

Tak sudah2 menyalahkan rakyat.
Walhal....mereka2 tu yang menyusahkan kite semua,.
Semuga ALLAH permudahkan urusan dunia dan urusan akhirat kite.

Harga  baru....
HARGA PETROL DAN DISEL DISEMBER 2016
RON 95=RM1,90 SELITER
RON 97=RM 2.25 SELITER
DIESEL=RM1.85 SELITER


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK