DENDA LEWAT DATANG SEKOLAH

PELAJAR KENA DUDUK ATAS JALAN TAR




Menjadi salah besar ke?
Bagi teman...okaylah,dende kan?kalau tak gitu,murid tak ingat.
Pada teman tak jadi kudis langsung!
Ibubapa tu beri alasan,takut baju terkena najis.
Macam le kite dulu2 tak pernah duduk macam tu.Mak bapak sekarang terlalu POYO.

Serba tak kena di buatnya.
Teman dulu2 selalu datang lambat,bukan teman yang lambat,tapi bus sekolah yang maaiii lewat.Sebaik sampai sekolah,perhimpunan dah mula.
Dende?
Wajib!
Berdiri di belakang.
Kadang2 dende paling tragis!kena cuci bilik air.
Tak pernah sekali teman ngadu kat ibubapa.Bagi teman...itu soal kite dengan sekolah.
Dah kite yang buat salah,tak kan leeee tak boleh di dende?

Teman ralat dengan sikap ibubapa,tak jadi hal lah duduk atas jalan.Bukan cikgu pukul bantai anak2 tu...Dende duduk atas jalan je..
Budak2 lain pun sama,bezanya....yang lewat belakang sekali.Yang cepat duduk depan sekali.
Apa masalahnya?

Ibubapa...
Jangan lah terlalu nak kan kesempurnaan.Biarlah anak2 tu keras sikit.Duduk atas jalan raya pun kite dah meroyan,belum lagi cikgu luku sekor2.
Dah lewatkan?
Terima je le....Tak payah kecuh2,spoil mood cikgu cikgi nanti.

Teman ada anak 5,teman tak pernah ambik kisah apa yang berlaku kat sekolah.
Anak2 kena dende...
Patut kot?dah dia buat salah?kalau tak di dende,mereka akan buat lagi.Mereka akan datang lewat lagi.
Sebagai ibubapa...tak payah le campur citer budak2,biarlah mereka uruskan sendiri.
Ada banyak lagi isu2 paling menarik untuk kite ketengahkan,daripada isu remeh temeh macam ni.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK