DECOUPAGE TUDUNG SAJI

FUHH!BERBALOI BALOI!

Tempahan pertama,dari kawan suami,tudung saji bulat comel je..
Celah gigi je teman deco.
Kali ke 2,juga dari kawan suami...
Kali ini teman beli yang sederhana kecil...
Teman pun tak berapa mahir bab tudung saji.Pada teman....
Sebut saji,rumitnya macam alih gheban!

Percubaan kali ke 2..berjalan dengan lancar,cuma bab nak letak pemegang,Habis terkoyak warna asas yang dah cantik tu.Rasa macam nak pengsan!Rasa nak nangis!
Penatnya.....

Cuti lepas,teman jumpa rakan seperjuangan.Wah!orang yang cantik dan tak lokek ilmu.
Teman tanya bab saji...
Dia jawap mudah je..Mula2 u sapu gesso,lepas tu spray je kaler putih,Lepas kering sapu kaler yang u nak.Lepas tu baru deco..
Nampak mudah kan?
Tapi..teman tak buat gitu...
Teman tetap buat manual.Guna tangan untuk hasil yang lebih baik.

Sahabat kata lagi...u varnise guna apa?
Teman jawap...guna varnise biasa tu...
Sahabat gelak..mana boleh tahan,u beli clear spray dan zass!habis cerita.
Teman terping pinga...boleh ke?
Dia jawap boleh je.cikgu i ajar macam tu.
Cikgu ada macam2 cara,ada yang ajar macam ni ada yang ajar macam tu...
Pendek kata....ikut kite lah..

Setakat ni,teman dah dapat banyak tempahan,tapi tak mampu,nak ambil semua.Buat mana yang mampu je...
Berapa satu?
Teman jawap yang besar RM120 termasuk post.
Ada yang menerima dengan tenang ada yang senyap terus...
Pendek kata..siapa yang tahu menilai,mungkin tak kisah pada harga,yang berkira mungkin sanggup pakai saji plastik tanpa corak.
Ikut manusia tu sendiri.Teman tak paksa.
Tapi...jika melihat saji plastik bertukar rupa...
Kadang2 teman  berbisik sendiri...
cantiknya....
hahaha...
Masuk bakul angkat sendiri.
Zzzz





Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH