TAK SANGKA2 SENI DECOUPAGE MELEKAKAN TEMAN..

EHMMM.....
ALHAMDULILLAH...

Tak sangka,ia menjadi..
Teman dah belajar 2tahun lalu.Tapi tak terfikir nak serius.
Lepas raya lepas,baru aktif.Baru sedar....ianya menguntungkan walaupun penat.
Dek sibuk,teman tak sempat nak menulis,nak berFB nak berwassap,semua tu bukan lagi dunia teman.
Decoupage buat teman tak menang tangan.

UNTUNG?
Jujur kata...Untung,cuma lambat lah nak jadi macam DSVida...Qu putih Qu putih...barulah putih.
Kerjanya rumit.lambat nak siapkan walaupun sebalang kaca.
Nampak tak berharga,bagi peminatnya....setiap kali teman load hasil kerja,pasti meleleh ayaq lioq diaorang.
Cantiknya,cantiknya...
Itulah yang teman kerap baca di wall....
Terima kasih terima kasih sebab menghargai hasil kerja ni.

Kelmarin,ada kawan order 72balang plastik.Beranika rupa dan berende bagai.
Hari ini....kawan2 order saji.Penutup plastik makanan yang tak habis tu...
Berposah teman memikirkanya.Macam mana nak ku buat kat tudung saji ni..pusing kiri pusing kanan...prosesnya tetap sama.
Gesso,warna latar berulang ulang kali....barulah lekatkan corak2 pilihan...
Paling rumit,nak seratakan warna pada permukaan yang tak rata.Jujur kata....boring....leceh dan...memenatkan.
Harga?
Murah je....
Sepatah kata sahabat...lambat lagi lah u nak kaya....

Bila dah berkecimpung dalam bidang ni,ada ,macam2 yang kite pelajari.Ragam manusia,citarasa masing2 yang tak sama.
Pendek kata....kena sabar.kena gigih,kena tebal muka bila pelanggan tak bayar...atau tak bank in duit seperti yang di janji.
Antara halal atau tidak...itu semua berlaga angin dalam hati.
Nak ku halalkan...banyak tu!penat berdeco...
Tak halalkan....nanti aku kena tunggu di sana.
Sahabat tanya..ada ke yang tak bayar?
Teman hanya angguk...ada.....
Sahabat tumpang sedih..ish!macam tu pun ada ke?
Teman hanya angguk...ada......

Adat berniaga,kadang2 untung kadang2 rugi....
Biasalah tu..Paling sedih...bila dah siap,...sipolan buat tak tahu..
Zzz

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH