BILA SIPOLAN DAN SIPOLAN KEMBALI KEJALAN YANG GELAP

APA LAGI YANG KITE NAK KATAKAN....
SUKA HATI LE.....
KUBUR MASING2KAN?

Beberapa bulan lepas,kecuh bila dia kembali jadi lelaki.Daripada seorang pondan paling jelita,dia dengan rela hati kembali ke jantina asal.
Mengaku ingin berubah,ingin kembali kepada fitrah alam.Dia di sokong penuh oleh semua lapisan masyarakat.
Baik lelaki maupun perempuan,baik tua mahupun yang muda...semua tercopong mulut bila Safiey llias kembali 'gantang'.
Cantiknya dia....jadi lelaki pun cantik,apatah lagi jadi perempuan.

Dia mula mengorak langkah....menukar corak kehidupan.
Semua orang gembira riang terutama ibubapa dan keluarga.Masyarakat keliling pun mula rasa kagum,bagaimana seorang anak muda boleh berjaya dalam dunia wanita.
Sana sini cerita dia keluar..
puji melangit,apa2 pun...syukur pada ilahi,dia dah sedar diri.

TAPI...
Tu tak lama....
Semalam,teman baca kisah dia dah kembali menjadi pondan,banyak alasan di kemukakan.Pada teman....mahu jadi apa pun,kami tak pedulilah!
Mahu jadi lelaki atau mahu jadi pondan,up to u...
Kubur masing2...
Kami tak ada hal,ingatan dah di beri,ramai yang memberi dorongan,mustahil anda tak faham..
bila ada kembali ke jantina yang keliru,itu datang dari anda sendiri.Setakat dengar cakap negetif orang anda sanggup memusing kembali ke jalan yang salah.Itu lah diri anda.
Nawaitu anda tak ada kejujuran dan anda semakin keliru.
Anda tak berubah kerana ALLAH tapi anda berubah mengikut hukum akal anda sendiri.
Pada teman......ini semua karut!buangkan masa kite untuk menilainya.

Teman ada seorang kawan serupa macam tu,muda2 dulu...okaylah,pasaran terhangat!Bila dah ke usia senja,pasaran dah merundum jatuh.Almaklum....kite bukan nak menongkat langit,satu hari kite akan lemah,akan tua di mamah usia.Kite tak mungkin sehebat dulu,kulit kite akan mengecut,akan kusam di makan hari.
Baru2 ni,teman terdengar ceritanya.Teman dapat tahu dia ingin pulang ke pangkal jalan.Ingin mencari keredahan tuhan.Teman pasang telinga je,teman hanya mampu berdoa agar urusannya di permudahkan.

Satu masa mereka akan tahu langit dan bumi milik siapa?
Udara dan hidupan milik siapa?
Selamat untuk anda semua ,semuga anda semua sedar....walaupun 1000 alasan yang di beri,anda semua akan makin keliru dan jauh dari kehidupan kerena anda anda dan anda cuba menafikan 'haknya'.
Sedarlah...
Matlamat hidup kite adalah menunggu MATI.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK