SIBUK YANG BERPANJANGAN

SEHINGGA BANYAK AKTIVITI TERHENTI...

Lepas pembedahan kecil,teman macam biasa...kesana kemari tak henti2.Ada je keje yang kena di buat,tambahan luka tu tak rasa sakit.
Sahabat pesan...u jangan lincah sangat!luka tu belum baik lagi..
Teman jawap okay...
Walhal hidup tak berubah,tetap macam biasa.

Ke Kuala Lumpur memakan masa 3 jam pergi dan 3 jam balik...
Tetap tak menyakitkan.
Doktor buka jahit awal ogos...Lepas buka jahitan,Doktor pesan 24jam dari sekarang,dah boleh buka penampal tu.
Dengan tekun,teman ikut kata doktor...Teman buka petang rabu.
Yang memelikkan kepala otak teman...luka tu terbuka.Dalam jangan kata...boleh di ibaratkan macam mata kite yang renggang.

Pelik di hati,teman simpan sendiri..
Teman cuci dengan spirit botol merah,letak kat kapas dan tekap lahan2.
Selang sehari...hati tak sedap,teman mesti kena jumpa Doktor..MESTI!
Teringat arwah kak Mashitah...meninggal lepas bedah ketumbuhan kecil di peha.Dek kencing manis,luka membiak pantas.
Meninggalkan dunia yang fana tahun lepas...
Antara sebab teman melangkah ke hospital semula.Tak tahu mana silapnya...
Ditanya...semua membisu,etika perubatan...tiada siapa akan bersuara kecuali empunya badan yang layak sahaja.

Sebaik melangkah masuk...
Doktor ganti berbangsa melayu...kena cuci,Puan kena datang setiap hari.
OMG!setiap hari Doktor?
Ya setiap hari.....jumpa saya balik pada rabu 17hb ya...sekarang Puan baring di sana,saya akan cuci luka Puan.
Ehmmm,..senang le doktor bercakap,saya yang menanggungnya.

Proses cuci yang di maksudkan bukan sebarang cuci...sakit bukan kepalang!
Terasa jari doktor merobek isi...dalam juga luka ni....katanya.
Dalam hati,Ehmmm...senang le doktor cakap...sakit doktor....HUH!rasa macam nak terkencing!

Sepanjang proses cuci,teman hanya diam menahan sakit...
sesekali doktor sebut...tahan sikit ya Puan,kite kena cuci bersih!sepaya isi baru akan tumbuh dengan baik.
Dalam hati..yalah tu....yang pedihnya AKU!

Esok,lusa,tulat...teman kena mengadap keperitan itu.Luka tu kena di cuci bersih.Kencing manis antara faktor penting, Jika tidak.....keadaan akan menjadi lebih buruk.
Tuhanku.....permudahkan semuanya.Masih banyak dosa tak tertebus lagi...panjangkan umurku untuk aku menambah ibadatku sebelum bertemu denganmu.

Sahabat kata bisul je kot?
Dalam hati....kadang2 punca itu penting sebagai alasan satu kematian.
Kenapa dia meninggal?
Dengar2..puncanya bisul....
Biasanya kita akan jawap...penyebab je tu...yang betulnya dah sampai ajal.

Sangat menakutkan!

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK