Posts

Showing posts from August, 2016

TANGKAP MO1

KALAULAH 'DIA' MASIH ADA...
PASTI KAMI DAH SAMPAI DI SANA!

Dia tu....abang ipar teman..
Dah jadi arwah pada 23hb Fen 2016,beberapa hari sebelum hari lahirnya.
Sakit mengejut,tetiba di serang jantung!
OMG!mati itu pasti!

Kenapa teman kata...kalaulah dia ada....Sebab......dialah pencetus semangat.Kami bersemangat juga,tapi suam suam kuku.
Beberapa demo kami redah bersama...
Menyusuri jalan perlahan...Walaupun penat,kaki lenguh demi perjuangan,kami tetap akan bersama.

Fizikalnya agak besar tapi...semangatnya tak menghalang dari dia bersama meredah jalanraya.
Peramah dan tak pernah malu untuk tampil ke depan jika berpeluang.
Perhimpunan kali ini,teman tak ikut sangat.Teman hanya menjadi pemerhati sepi.
Bukan putus asa,tapi.......dah malas nak layan...
Sahabat kata...itu putus asalah!
Teman jawap...taklah!saya tunggu PRU akan datang.Kat situ saya akan tunjukkan semangat juang saya.Sekarang ni,penatlah!abang ude saya pun dah tak ada...
Tak ada kaki nak berjuang.
Sahabat kata...berju…

BILA DAH TAK DAYA NAK BELA.....

Image
AKHIRNYA....ANAK PANDA TERPAKSA BALIK CHINA.

Semua orang kenal Panda,binatang berwarna putih bertompok hitam.
Berapa tahun lalu......
Kite di kecuhkan dengan kehadiran panda yang di beri nama Liang2 dan Xing2.
Kite terpaksa telan air liur bila dapat tahun,kos bela 2 ekor binatang  ni bernilai berjuta juta.
Kadang2 kite sedih....
Panda lebih bernilai daripada manusia.Dengan kos yang tinggi,dibantah bagaimana sekalipun,2 ekor panda tetap di bawa pulang.

Anak panda gergasi Xing Xing dan Liang Liang, Nuan Nuan berkemungkinan besar akan dipulangkan ke China, Ogos tahun hadapan kerana Zoo Negara tidak mampu untuk membiayai kos penjagaannya yang tinggi.

Presiden Persatuan Zoologi Malaysia, Datuk Sr. Zaharin Md. Arif berkata, pihaknya perlu membayar kepada China seba­nyak AS$600,000 (RM2,414,116.03) dan memperuntukkan AS$150,000 (RM603,549.80) untuk insurans seekor panda, selain kos operasi penjagaannya menelan hampirRM200,000 sebulan.

Menurutnya, selepas usianya dua tahun, anak panda betina itu…

NOOR AMILA EDRUS NORSHAM

MANGSA TERKINI..

Masa mula2 keluar berita kehilangan dia...
Teman dengar sambil lalu je...dah biasa,kanak2 hilang,kanak2 di dera,kanak2 mati,kanak2 di bunuh kejam.
Dah biasa....
Hari2 ada sahaja berita mengenai mereka.Baik di dalam negara atau di luar sana.
Kesimpulannya!
Kanak2 tak selamat lagi...Kanak2 tak lagi di lindungi malahan mereka sekadar tempat mencurah rasa.
Teman seriau,bila ingatkan keadaan kanak2 yang hilang.Kemana agaknya mereka.Hidup mati...kite tak tahu.Kalau hidup di mana mereka kalau mati....mana kuburnya.

Terkini....
Seorang kanak2 hilang.
Tak tahu kemana perginya...tau2...dah mati.Tak dapat bayangkan,bagaimana penerimaan keluarga,kanak2 yang hilang tu terlalu kecil untuk melawan.
5thn...apa lah yang mereka mampu pertahankan diri.Di herdik di tengking,pasti mereka menurut perintah

Jom kite hayati kes Noor Amila Edrus Norsham.

KES BUNUH EDRUS : SUSPEK BERLAKON KONON SIMPATI "Saya tak tahu dia (Edrus) hilang ke mana. Saya bimbang dia diculik penjenayah? Kata kat…

SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN PERKAHWINAN KE 24THN

DIAM2 DAH 24THN KAMI BERSAMA....

Jujur teman nak kabokan,bukan mudah....
24thn bukan satu masa yang singkat,lama sangat!
Kadang2 ada kawan2 yang sambut hari kahwin 35thn,40thn....
Teman selalu tanya...tak jemu ke?
Jawapan mereka...lagi sayang adalah!..
OMG....so sweet......

Teman bersama suami seperti pasangan lain juga.Bergaduh,bertegang urat..Itu biasa.
Teman ngaku,teman seorang perempuan yang panas baran.Mudah melenting,mudah naik darah.
Tapi suami teman...coollll...Sesekali dia marah juga!huru hara jadinya.Teman manusia biasa,tak lepas dari kesilapan.

Ekonomi teman pun tak stabil,ada turun naiknya,ada pasang surutnya.
Almaklum..kami bukan dari keluarga bangsawan atau saudagar,hanya sekadar di pinggiran...
Yang pasti,dari awal....kami berusaha untuk bahagia.

Sempena hari bahagia dan hari berjayanya kami mempertahankan rumahtangga dari berkecai,teman teringin nak kata kat suami...
I LOVE U SO MUCH!
Tak ada lelaki lain dalam hati...hanya ada kamu.
Tak ada niat nak cari cinta baru...h…

SIBUK YANG BERPANJANGAN

SEHINGGA BANYAK AKTIVITI TERHENTI...

Lepas pembedahan kecil,teman macam biasa...kesana kemari tak henti2.Ada je keje yang kena di buat,tambahan luka tu tak rasa sakit.
Sahabat pesan...u jangan lincah sangat!luka tu belum baik lagi..
Teman jawap okay...
Walhal hidup tak berubah,tetap macam biasa.

Ke Kuala Lumpur memakan masa 3 jam pergi dan 3 jam balik...
Tetap tak menyakitkan.
Doktor buka jahit awal ogos...Lepas buka jahitan,Doktor pesan 24jam dari sekarang,dah boleh buka penampal tu.
Dengan tekun,teman ikut kata doktor...Teman buka petang rabu.
Yang memelikkan kepala otak teman...luka tu terbuka.Dalam jangan kata...boleh di ibaratkan macam mata kite yang renggang.

Pelik di hati,teman simpan sendiri..
Teman cuci dengan spirit botol merah,letak kat kapas dan tekap lahan2.
Selang sehari...hati tak sedap,teman mesti kena jumpa Doktor..MESTI!
Teringat arwah kak Mashitah...meninggal lepas bedah ketumbuhan kecil di peha.Dek kencing manis,luka membiak pantas.
Meninggalkan dunia yang fana tah…

POKEMON GO DAH MAIII MALAYSIA

HURA HURA NAK HARAMKAN TAK KEMANA...

Sebelum ni macam2 cadangan..HARAM HALAL bagai!
Akhirnya....termaktub games POKEMON dah masuk Malaysia.

Masaalahnya...
Kalau pihak kerajaan tak boleh pantau,tak payah kata apa2 le.....
Redha je...

KUALA LUMPUR: Pokemon GO kini sudah tiba di Malaysia.


Para pengguna telefon pintar boleh memuat turun permainanaugmented realityyang mencetus fenomena di seluruh dunia ini di Apps Store bagi pengguna iPhone dan Play Store bagi pengguna Android.
Menurut Amanz, bermula jam 8 pagi hari ini, Malaysia menerima Pokemon GO bersama beberapa negara lain seperti Brunei, Kemboja, Indonesia, Laos, Filipina, Singapura, Thailand, Vietnam, Taiwan, Papua New Guinea, Fiji, Kepulauan Solomon, Persekutuan Mikronesia dan Palau.

Permainan ini turut mengundang kontroversi tersendiri selepas menyebabkan para pengguna di seluruh dunia terlibat dengan pelbagai insiden seperti melanggar kereta polis dan menangkap Pokemon ketika isteri bersalin.

Pemain Pokemon GO turut dilihat berada di b…

AKHIRNYA.....TEMAN MASUK HOSPITAL JUA..

GARA2 ABAIKAN KESIHATAN

2 minggu lalu,teman dah jumpa Doktor Srinathan...
Doktor lelaki peramah gillla!banyak cakap dan mudah berbicara serta tak lokek ilmu di dada.
2 minggu lalu,teman dah di bekalkan dengan ubat ubatan.
Teman di saran makan ubat ikut waktu.Doktor akan buang ketulan kat belakang badan ni bila teman benar2 bersedia.Maksudnya....glukos tunjuk aras tercantik.

Minggu lalu,teman jumpa lagi Doktor,kesihatan teman okay,cuma kencing manis mula menapakkan diri.Suka atau tak,teman kena makan ubat.
Bukan ubat demam bukan ubat sembelit tapi...ubat kencing manis.
Aras gula kena turun bawah 10.
OMG!macam mana lah nak turun,raya2 ni orang banyak sediakan kuih muih aneka rasa.
Teman memang kalah dengan kuih dan muih.Benar2 kalah.
Bagi teman....kuih2 tu benar2 mengoda perasaan.

Sahabat kata patut pun kena kencing manis!suka makan kuih.
SATU PESANAN untuk pesakit kencing manis.
JANGAN MAKAN MAKANAN BERGULA.
JANGAN AMBIK KARBO BANYAK SANGAT!
KARBO TU MAKSUDNYA MAKANAN BERKANJI MACAM NA…