KUIH TART KEGEMARAN TEMAN

SUSAH SUNGGUH NAK DAPAT KUIH TART SELERA TEMAN

Dalam banyak2 kuih kat dunia ni,teman paling suka KUIH TART.
Pada teman kuih ini sangat sempurna rasanya.Ada masin ada lemak ada manis...
Pendek kata...memang sempoi meratahnya di pagi raya.

Pada teman kuih tart paling enak ialah tepung tak manis,peroi,masin sikit  dan lemak rasanya.
Inti nenas yang tak manis sangat,masam dan lembut.
Setakat ni ada penjual yang menghasilkan tart terbaik,tapi kadang2 demandlah pulak!
Buat kite...Boring..

Langkah bijak..
Tahun ni teman nak buat sendiri!
Padan dengan muka peniaga kuih Tart,teman dah tak sudi nak order lagi.
Makan lah sendiri!
Teman dah mampu buat tart lepas gi belajar memasak biskut untuk raya nanti.

Resepi teman mudah je...
Satu cawan butter,2 sudu minyak sapi,garam sikit.
Adunkan semua tu bersama tepung sehingga adunan boleh di terap dan tak pecah.
Tak kiralah nak buat peten apa,yang pasti.....yang penting,jadi kuih tart!
Resepi teman tak payah pakai telur bagai.
Sahabat kata TU JE?
Teman jawap ya....TU JE...
Sahabat akan kening tanda tak percaya.
Teman senyum je,dalam hati nak percaya tak nak percaya..ada teman kisah?
Sahabat kata...tak peroi sangat ke?
Teman jawap taklah,cuba lah...

Gara2 kuih tart,teman terpaksa beli acuan baru..
Acuan lama dah teman leseh entah ke mana.
Sahabat kata setiap kali raya,acuan kena beli baru ke?
Teman hanya mampu senyum je..dalam hati...betullah tu.Teman tak tahu kemana perginya acuan lama.
Mungkin di buang bibik lama teman atau teman lupa letak di mana.

Yang pasti...
Kuih tart boleh di buat dengan beberapa cara!
Tart gulung,tart bentuk kerang,bentuk biasa mesti kelim tepi dan macam2 lagi.
Yang penting tepung sempurna,inti berasa...
Bentuk apa pun!keenakan tart  akan tetap menawan hati semua.


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK