CELOTEH ANAK

JIMAK

Aaliya tanya...ibu,apa makna JIMAK?
Terkejut teman kau!
Teman tanya..siapa kata pasal ni?
Dia jawap...ustazahlah!
Teman diam je,teman tak tahu nak kata apa.Lidah dan akal....mati serta merta.
Dia tanya lagi...apa tu ibu?
Teman spontan jawap...entah!macam pernah dengar,tapi tak pasti apa kebendenya JIMAK tu.
Adik tanya ustazah,dia mesti tahu...
Aaliya tanya lagi...ustazah ibu tak ajar ke?
Teman jawap...entahlah,dulu perkataan lain kot?setahu teman antara perkata yang membatalkan puasa ialah bersetubuh.(lagi dahsyat perkataan,masalahnya kite tak pernah nak ambil tahu pun.....)
Hari ni atau dewasa ini,kanak2 makin advande.Banyak bende yang dia nak tahu.
Kadang...ibu...apa tu riak?pendek kata...macam2 perkataan yang di jumpa dan tak faham akan di tanya pada teman.
Perkataan lain tu okay,perkataan JIMAK terus akal teman MATI.

Sahabat kata...u jawaplah macam ni....JIMAK tu hubungan suami isteri,bila adik dah besar nanti adik faham sendiri.
OMG!tak mungkin.....teman sepetah tu.
Teman hanya mampu kata...esok pergi sekolah,tanya ustazah ya....ibu tak berapa pandai nak huraikan makna JIMAK tu.
Aaliya jawap   OKAY!

Dalam hati....nasiblah ustazah,saya minta maaf...saya gagal jadi ustazah yang baik untuk anak saya.Harap ustazah dapat perjelaskan dengan lebih terperinci.
FUHH!budak zaman moden...
Makin berani bersuara.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK