SELAMAT HARI LAHIR

UNTUK DIRI SENDIRI.

Selamat hari lahir
Selamat hari lahir...
Selamat hari lahir...untuk diri sendiri.
Selamat hari lahir..

Tiap2 tahun,itulah ucapan yang teman akan dapat.
TQVM....
Sebenarnya tak ada nilainya ucapan2 tu..
Yang penting!
Bersyukur....ALLAH beri pinjam nyawa lagi.
Bayangkan!
JIka sebelum hari lahir...Selepas hari lahir.....teman mati?
Apa pun tak boleh..

Sebenar teman tak ingat pun hari ini hari jadi teman..
Bila anak gadis ucap selamat hari lahir ibu...
Teman terpinga pinga...ah!hari ini berapa haribulan?
Anak kata...21hb lah!
Teman hanya mampu jawap ...okay,terima kasih...
kenapa teman tak ingat?sebab tak ada yang mengembirakan...hari lahir hari tak lahir,kehidupan tu sama sahaja.Lainlah,kalau tetiba dapat pergi London,macam gi ke pekan,dapat hadiah mewah2,dapat belian besar lengan!bukan lah teman tak bersykur,tapi...tulah...sebagai manusia biasa2,dapat beli beras pun dah bersyukur siang malam.

Dulu...masa teman otak kosong,teman suka sambut hari lahir,tapi sekarang,bila otak dah ada isi sikit..
Sebenarnya teman tak suka sambut hari lahir...
Nak tau kenapa?
Usia makin NAIK,berat badan pun makin NAIK,kadar gula pun NAIK,darah tinggi turut NAIK,pendek kata...makin tua makin serba serbi NAIK.

Teman faham,sebagai anak,mereka akan cuba sukakan hati teman...
Mereka tahu,teman bukan kisah sangat bab2 ni...selalu teman kata...hari lahir sendiri,kite sendiri kena baca yassin panjat syukur pada ALLAH sebab bagi pinjam nyawa lagi.
Pada teman...hari lahir atau hari apa sekali pun!yang penting...tanda ingatan tulus ikhlas.Selebihnya...
NOTHING!

Siang...kawan belanja makan,malam....suami dan anak2 ajak makan luar.
Hadiah hari lahir untuk hari ini hanyalah...sebatang lipstik dan makan makan.
Terima kasih,terima kasih....
Teman amat menghargainya.
Semuga ALLAH permudahkan urusan dan panjang umur murah rezeki buat teman.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK