KISAH JIN TAK AKAN TAMAT

SELAGI KITA TAK BERJAYA MELAWANNYA.

Selama ini,dia gembira disamping anak2 dan suami tercinta.
Sejak anak lelakinya kerasukan,dia tak gembira lagi.Masanya habis pada urusan anak2.
Anak ke 2 boleh melihat makhluk halus,walaupun ustaz2 kata...
Kite tak boleh tengok jin.....
Bila kite rasa atau terpandang kelibat jin,itu maknanya jin tu dah tua.Dah tak larat nak jaga diri sendiri.
Sebenarnya...jin cukup takut nak jumpa manusia sebab......manusia khalifah ALLAH.Dan lebih mulia dari jin.
Itu kata ustaz atau itu kata2 termaktub dalam kitab.Masalahnya...
Anak2 itu tetap kerasukan.Tetap di ganggu hingga kehidupan tak lagi normal.

Pagi kelmarin...
Dia call,dia kata anak dia tetap sama..
Sehari dua okay,lusa dah ko.
Kali ini,katanya...anak kite nak kelar diri sendiri.Apa yang kite masak langsung tak sudi dia jamah.Petang semalam,dia goreng telur tapi bukan untuk dia makan tapi dia teraburkan kat lantai.Kite sabar....
Biasanya bila dia nak keluar,dia mesti bagitahu,tapi petang semalam,tak lagi...dia keluar je.Bila kite tanya..dia langsung tak toleh,langsung tak menjawap.Kite keluar cari dia,kite cari kat tempat2 yang biasa dia pergi,tapi tak ada.....
Pukul 7 baru dia balik...
Kite tak tanya..sebab kite takut.Dia bukan anak kite lagi...
Syahdunya....
Seorang ibu hampir2 putus asa..Anak tu di tatang bagai minyak yang penuh.Dek kerasukan,anak itu bukan lagi pujaan hati,tapi anak yang buat dia makan hati.

Macam2 ustaz dia pergi...
Akhirnya,dia jumpa ustaz baru...
Ustaz tu garang,sampaikan semua jin yang ada kat badan anak tu tak berani keluar.
Dipanggil berulang kali,tetap sama..tetap membisu seribu bahasa.
Ustaz pesan...jangan layan!jangan tanya apa2...Biar dia sendiri.Lama2 dia akan terima sedayanya hidup ini.

Nasihat paling berguna....untuk kuatkan diri...
Zikir jangan tinggal,solat jangan tinggal....
InsyaALLAH...jin tak sudi bertandang lagi.


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK