CELOTEH ANAK...

DIA MAKIN BESAR...

Balik...
Ibu!mana kertas warna warni kat bawah meja tu?
Teman jawap...kat situ2 juga,adik carilah.
Dia jawap dari atas...okay!ibu jangan naik atas tau!
Teman tanya..kenapa?
Dia jawap..rahsia..

Teman tak naik sebab teman sibuk kat bawah.
Teman tak naik kat area atas sebab teman sibuk uruskan barang2 nak berdagang sabtu ni.
Teman tahu,ada sesuatu yang dia sedang rancang buat teman.

Dik.hari ini hari lahir ibu kan?
Dia jawap..saya tahu.
Teman pancing lagi...adik tak beri ibu apa2 ke?
Dia jawap..mestilah ada!nanti saya beri kat ibu tau.Hahaha...itulah anak teman...dia lah penglipur lara,dialah penghuru hara dalam rumah.

Malam...
Sangkaa teman tepat!dia berikan teman kad buatan sendiri,tak sangka,anak teman pandai menulis.Jika dulu...tak tahu apa,sekarang dah bijak bistari.
Mengaji,membaca,mengira...celah gigi!

Terima kasih dik....
Ibu sayang adik,kakak ,abang dan ayah...Ketat ketat!
Semuga kite akan bersama selamanya.


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH