POLITIK MALAYSIA

MAKIN TERUK DAN AKAN TERUS TERUK!

Teman dah lama tak ikuti semua ni..
Banyak kerja!
Kawan2 tanya....weh!tak komen lagi pasal politik kat FB.
Teman hanya juihkan bibir...malaslah!tak sempat.

Weh!tak pergi perhimpunan nanti?
Teman hanya jawap tak!sejak abang ipar saya tak ada....tiada lagi kekuatan untuk berpolitik.Kadang2 saya rasa...abang saya pasti sedang berehat...tak perlu lagi baca cerita penyelewengan menteri kite.JUTA sana sini...tipu sana sini...

Selalu teman selalu kongsi2 bahan politik kat FB.Tag kat kawan2 untuk rujukan mereka.
Sejak dua menjak ni...
Tak kuasalah!teman sibuk dengan kerja2 sendiri.
Bagi teman..
Lantaklah!Tun nak bercokak dengan Najib.
Teman tak kisah pun...

Teman tak pedulilah mereka nak makan berapa banyak duit rakyat.
Teman tak kisah langsung!
Sebab......nanti kat akhirat....mereka yang akan jawap pada setiap perlakuan sendiri.
Dunia hebat,kat akhirat...disoal penuh dengan keseksaan.

Bukan tak tahu kan?
Makan hak orang,mengambil walau sebiji rambutan yang bukan hak kite akan buat kite terseksa.
Bukan tak tahu kan?
Semua tu.....akan berbalas di sana nanti.
Semua orang tahu....anak2 teman pun tahu....
Hukum hakam yang telah ALLAH berikan.
Tepuk dada tanyalah selera.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK