CELOTEH ANAK2

ADA SAHAJA JAWAPNYA!

Otw balik tuition teman tanya Alif..(hari pertama tuition kat rumah cikgu)
Okay?boleh buat?
Dia diam je...
Teman tanya lagi...Cikgu tu okay ke?
Dia diam lagi...Tak bunyi sepatah kata pun!
Teman tanya lagi....
Ramai kawan?
Dia masih diam...
Teman buat tak tahu...
Anak2 ni,kalau kite ikut kehendak dia,alamat!sekor ayam pun tak terjual!

Bila dia diam,teman tahu...dia tak suka.Teman tahu dia stress!
Teman buat tak kisah...
Teman terus tanya....
Okay ke cikgu tu?
Dia diam..
Teman kata lagi...tak okay le tu!tak pe..esok ibu akan tegur cikgu tu...Ibu akan tanya kenapa Alif tak gembira.
Dia jawap...ini yang Alif tak suka!ibu cuka bagitahu cikgu!nanti cikgu marah lah!
Teman kata...kalau macam tu,kena bagitahu lah apa yang tak puas hati.
Dia diam lagi..
Teman terus pandu kereta,teman tak tahu kenapa dia marah?Yang pasti....
Teman tahu....ada sesuatu yang terbuku di dada.

Tetiba dia kata...ibu ...kanak2 pun boleh GILA tau tak?
Teman tak terkejut,banyak kes seumpama ni.Tapi teman tetap tanya kenapa pulak?
Dia jawap yalah...ibubapa nak anak pandai je,anak penat tau!stress!
Teman jawap...tak kan le suruh pandai pun boleh jadi stress!
Dia jawap...yalah,ibubapa mengarah!..anak2 d arah!stress!
Dalam hati...budak 2 zaman laaa ni...sepuluh kite kata,1000 kali di balasnya.
Mak bapak pula yang stress,bila anak2 terlalu berani meluahkan rasa.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK