BORAK KOSONG

ANTARA TEMAN DAN DIA...

Biasalah...
Bila kite tunggu kereta di service,kite akan borak dengan siapa sahaja asalkan kebosanan terisi.
Orang ni bangun,timbul orang baru..
Kalau kite tak menegur,mereka akan menegur..
Pendek kata...siapa yang sombong,akan berbaulah mulutnya akibat terkeman begitu lama.

Biasalah...
Dalam ramai2 tu..
Ada yang suka cerita politik,ada yang suka cerita artis dan sebagainya.
Pendek kata..tak kira siapa,bertegur sapa itu perlu di tempat2 macam tu.

Biasa...bila teman hantar service kereta,ada anak2 ambik dan hantar.Tapi hari ini,tiada siapa yang boleh membantu.Makanya..
Teman kena duduk situ tunggu sampai siap.
Teman bawa laptop untuk mengisi masa terluang..
Boleh menulis,boleh membaca....
Sedang teman mengadap skrin laptop,disapa seorang Pak Cik.
Dia tanya..kerja ke?
Teman jawap tak lah...
Dia tunjuk kearah laptop...tu...sibuk je..
Teman kata...tak lah,saja2 je baca blog..
Dia kata lagi..untunglah...
Teman senyum je..
Dia tanya lagi...hantar service kereta ke?
Teman angguk...
Dia kata lagi tanpa di tanya....saya nak tengok2 kereta...
Teman senyum lagi....
Dia kata lagi...saya ni dah pencen..
Teman angguk dan senyum...tak tahu nak kata apa..
Diam....
Teman buka bicara....tengah2 gawat ni nak beli kereta ke?
Dia pula mengangguk.
Teman kata lagi...saya ni dulu ada kereta habis bayar,tapi tak tahu bersyukur,hutang lagi kereta baru.
Dia jawap...manusia,selagi ada nafsu,selagi tulah tak akan pernah bersyukur.
Teman angguk..betul2...Lepas tu termenungkan?
Dia angguk...yalah!macam saya....tadi tu isteri nombor 2.Nak belikan kereta untuk keperluan dia.Saya pun buat keputusan ikut nafsu.
Teman bulat mata...dalam hati boleh tahan juga Pak Cik ni,ada bini 2.
Dia sambung lagi...ikut nafsu,padahal...anak2 dah besar panjang,saja cari penyakit.
Teman tanya isteri tua?
Dia jawap ada...tapi dia tak tahu..
Teman senyum je...ehmmm...kalau tahu mesti kena kerat 18 Pak Cik oii!
Dia sambung lagi...apa nak buat,masa nak menikah tak fikir masalah,sekarang nak tarik balik pun tak boleh....teruskan je le...
Teman senyum lagi..
Dalam hati..padan muka pun!dah tua2..sibuk nak menikah lagi.

Dia tanya suami kerja mana?
Teman jawap kat sana tu...
Dia tanya lagi...awak isteri no berapa?
Dalam hati...kesitu pulak Pak Cik ni.
Teman jawap setakat ni nombor 1 kot?
Dia ketawa sinis,mungkin dalam hati dia teman kena tipu dengan suami.Macam dia tu le...tipu bini sendiri.
Teman sambung...
saya dah pesan dengan suami,kalau nak kahwin lagi cari perempuan kaya macam Datuk Vida!baru puashati...Sama2 merasa sama2 suka...
Pak Cik tu gelak je..Amboi....citarasa tinggi!
Teman kata...betullah Encik....kalau kaya,tak susahkan saya,kalau miskin kan menyusahkan..
Nak tanggung dia nak tanggung saya...lainlah kalau suami saya ketuk duit!
Dia jawap..betul juga tu!

Kesimpulan...
Semua lelaki suka kahwin banyak.Tapi tak ukur baju di badan sendiri.
Bila dah terbeban...baru perasan buat kerja ikut nafsu.
Apa nak buat.....
Hidup perlu di teruskan..
Tak gitu Pak Cik?


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK