BAKAR DIRI KAT MELAKA

SESUATU YANG TAK DI DUGA.

Berlaku kat Melaka,seorang wanita,berusia 37thn,seorang guru mengajar diSaratok,Sarawak.Sedang bercuti sakit.
Nama dikad pengenalan diri ialah Siti Wahida Bte Ali.
Cantik orangnya...


Malangnya...dia sakit.
Sakit jiwa selepas putus tunang.Pada hari kejadian,ayahnya Ali Mikram 62thn,menyedari kebakaran bila terdengar satu letupan sebelum melihat cahaya dari tingkap rumah.
Saya fikir dia sedang tidur,dan kejutkan adiknya untuk padam api guna air.
Bila tak jumpa kunci dan dia tiada dalam bilik,baru kami sedar dia ada dalam kereta yang terbakar tu.
Menurut rakan2,Siti wahida sering berkata dia diganggu oleh makhluk halus sebelum kejadian berlaku.

Perkara inilah yang sangat kite takutkan,bisikan2 halus ni bukan kawan tapi lawan.Sana sini,kite baca kat surat khabar..
Makhluk halus inilah yang menyuruh bapa sembelih anak,suami sembelih isteri dan sebagainya.

Nak kata kesian pun tak boleh...
Dia tak sedar,niat dia pun baik,tak mahu makhluk tu ada dalam badan dia...
Dia tulis sikit nota untuk tatapan kite...


Sebab tu..
Masa kecik,teman suka cakap sorang2,atok teman akan jerkah teman ,marah teman...
Jangan cakap sorang2!
Masa tu teman tak faham,teman bercakap seolah2 ada orang lain bermain dengan teman.
Tu je...
Tak le serius sangat.Sampai jiwa kacau.
Datok teman garang.Selalu pesan kat nenek..
Cuba tengok cucu tu,jangan kasi cakap sorang2!
Selalu nenek jeling je...
Teman langsung tak faham apa2,yang pasti.....teman tahu,teman tak ada kawan.Kalau main anak patung kertas,tak kan le nak diam je kan?mestilah cakap2 dengan patung tu.
Jom kite gi kedai...sambil jalankan anak patung kertas gaya pocong.

Sekarang baru teman faham...
Datuk tak mahu teman layan perasaan.
Takut ada benda yang suka dan ingin dampingi,
Makhluk2 halus ni akan dekat dengan orang2 yang murung,yang putus cinta dan putus bagai.
Jadi...usaha lah diri agar diri kite ceria selalu.



Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH