SAHABAT LAMA

MAKIN LAMA MAKIN JAUH TEMAN RASA

Mula2 jumpa dulu..Subhanallah!suka bangat!
Hari2 kenang cerita lama...
Tak pernah jemu2.Berjenaka bercerita tak sudah2.

Setiap hari ada sahaja modal cerita tak basi2.
Ko dulu....sombong!ko dulu berlagak!ko dulu suka sipolan dan sipolan!
Hahaha...
Ketawa bagai nak gila.

Lama2....
Terasa bosan kot?
Cerita yang sama,benda yang sama...
Lama2 rasa tak berfaedah langsung!
Tambahan pula....ada yang jiwa keliru,depan baik belakang mengata sakan.
Rasa macam....nak kata je...
Hei!keparat!ko tak ada kerja lain ke?mengumpat je kerjanya.

Teman pernah keluar group,bukan teman sombong,tapi teman tak selesa.
Atas pujukan,nama teman di masukkan semula.
Teman tak boleh baca benda2 remeh temeh ni.Teman rasa tak sesuai...
Dah tua2 belagak muda.Bercerita tentang kehidupan yang ....ehmm....boring...

Teman akui...
Kadang2 malas nak fikir masalah orang.Tapi..ada sahaja yang memaklumkan.
Sipolan kata macam ni,dipolan kata macam tu...
Betul2 tak masuk akal.
Teman kata...baik tak tahu dari tahu.
Ada yang kata teman nak ngurat orang tu,nak ngurat orang ni...
Subhanallah!
Macam dah habis kerja teman ni ahh!
Walhal..teman dah nak jejak 50thn.Anak2 dah besar panjang.Suami masih ganteng lagi.
kenapa lah pula teman nak bercinta lagi?
Buang tabiat ke?

Kadang2 teman rasa....
Mereka2 tu...tak agak2!
Lainlah kalau teman memang manja,meleset kala jumpa orang.
Ini tak!
Teman antara kawan2 yang kasar,brutal dan berani.
Teman ingat kata2 ustaz...
Perempuan tak boleh bersuara lunak,dikhuatiri jatuh fitnah.
Perempuan tak boleh mengada2..
Takut di ngurat teruna.
Yang pasti...
Perempuan kena kasar ketika berurusan dengan orang jantan!

Itulah teman...
Tak payah le nak kata2 macam2 kat teman...
Teman tak kose nak bercinta lagi.
Teman tak kose nak jadi JKM lagi.
Yang sudah tu sudahlah..
Yang pasti...
Kalau boleh...
Cukup cukup sudah...
Cukup sampai di sini sahaja..

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK