KELAS TAJWID

DAH LAMA CUTI..TERASA MALAS YANG AMAT SANGAT

Emak pesan..
Belajar!jangan tak belajar..
Teman jawap..okay.

Kelas dah mula?
Teman jawap belum....
Emak pesan lagi...belajar jangan lupa...
Teman jawap okay.

Setelah cuti hampir 2bulan,hari ini teman melangkah lagi.
Sebaik masuk...
ustaz tanya...rindu kat anak murid ni,pergi mana?
Teman hanya sengeh.Tak tahu nak kata apa...
Nak menipu berdosa,nak kata malas...malu lah pulak.
Akhirnya soalan tu terbiar sahaja.

Kelas mula...
Teman macam biasa,tekun beriya..
Bila ustaz tanya soalan..
Subhanallah!lupa segala.Ustaz kata...sebab tu jangan suka ponteng kelas.
Teman tersipu malu...
kalau orang lain,pasti teman betah balik,sebab ustaz,teman diam membisu seribu bahasa.
Dalam hati....ustaz ni,tanyalah orang lain dulu,kite jugaaa!

Ustaz baca ayat pertama,ustaz kata bunyi mesti betul.Jangan loghat jawa.
Teman terdiam...aku lah tu!ustaz ni...suka kacau kite tau!Benci...
Bila sampai turn teman....
Terus2 teman kata....ustaz uzur...(tipu sunat)
Ustaz tepuk dahi,punyalah lama ustaz tak jumpa,rindu nak dengar suara,tup2....uzur?
Teman sengeh lagi...
Dalam hati....
Apa nak buat ustaz...
LEMAK DAH TEBAL.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK