GROUP WHATS APP

ADA BAIK ADA BURUK.

Teman ada beberapa group Whats App..
Antaranya group sek rendah dan group sek menengah.
Sekolah rendah baru je ditubuhkan,sek menengah agak lama juga.
Sebelum tu,kami hanya guna group di fb,untuk berkomunikasi diantara satu dengan lain.
Selepas ada Whats app,cara perbualan lebih hangat lagi.

Teman tak aktif,sekadar tumpang2 jengok je.Kalau ada topik atau menyakat kawan2 teman akan mencelah gitu gitu je.Lepas tu,teman akan abaikan perbualan mereka.
Adakalanya...dalam hati kecil berkata kata...
Diaorang ni tak ada keje ke?
Still typing only...
Bila phone meragam,atau data eelek!tau2 dah beribu!
Mak aiiii.....tak terbaca,langkah bijak....DELETED.

Semalam ada lagi satu group baru.Macam2 fungsi group yang ada..
Satu untuk suka2 satu untuk sedih2 satu untuk kutip duit.
Sejak jadi tua,macam2 pula pahala yang dapat dikutip,jika kita mahu hulur sekeping dua wang kertas kaler merah.
Dalam pada tu...
Ada pula sandiwara di sebaliknya.
Ada yang tak faham2,ada yang buat2 tak faham..
Yang pasti..BANGKANG DULU!lain2 hal,cerita kemudian.

Beberapa orang msg kat teman...
Cerita hal sebenar.Pada teman,bukan mudah nak kutip duit walaupun 1sen dari orang ramai.Sesiapa yang berani bersuara,dia yang terbaik.
Teman pun tak pandai minta duit,walaupun untuk kebaikan.
Selalunya teman ikut je...
Nak bantah,nanti orang kata kedekut,nak ikut je pun...
Tak mampu.
Paling tidak...teman abaikan je..
Tak bunyi apa2 pun..

Dalam msg yang ada...
Semua kata...sipolan tu nak dengar kata dia je,si anu,membantah sentiasa.
Kelakar juga..
Sipolan tu lelaki,teman tengok ibu jari pun teman tahu dia garang.
Yang seorang lagi tu riuh je,nampak tak serius.
Ada AJK tu...moral pun tak ada...
Nak kata pasal pahala bagai.Mana maunya...
Orang akan pandang orang2 yang alim2 je cerita pasal pahala.Setakat sendiri pun tak terurus,teman jujur nak khabokan...
Mana maunya.

Kepada kawan2...
Jangan putus asa...
Buat je,tapi hati2...
Pegang duit orang tak boleh main chin chai.Kena betul2 buat kiraan.
Sediakan catatan keluar masuk...jangan alasan..alah...group orang kampung je..
Bab duit sensitif!jangan buat sambil lewa...
Nanti orang tak percaya,dikata...hati sendiri yang mati.

Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK