BREASTFEEDING ATAU SUSU BADAN

KECUH DI PERKATAKAN

Teman terbaca isu ni kat FB.Amran Fan buat kenyataan keterlaluan.
Teman tak baca dan tak tahu hujung pangkal citer,yang teman baca Amran Fan punyalah marah!
Macam2 di katanya kat ibu2 yang load gambar kat alam maya.

Bila kite tak baca dari mula,kite pun tak setuju.
Pada teman...malulah!orang nampak nanti.
Bila teman dapat citer2 yang sahih.Teman rasa terpanggil nak ulas sikit.

Ginilah...
Sebagai ibu,teman bangga dapat susukan anak2.
Anak2 teman menyusu badan ikut tempoh yang di tetapkan dan ada yang terlebih had umonya.
Anak no 5,sampai 4thn.
Bukan teman tak faham...hukum hakam
tapi...dah itu sukanya.Bukan teman tak cuba nak hentikan ketagihan,dah macam2 cuba,tak berjaya.
Pantang nampak teman baring,pasti dia akan menyelit minta susu.

Kena ingat,janganlah sampai orang boleh nampak buah dada kite.Malu...
Cubalah lindung2 sikit.
Teman pernah lihat ibu yang menyelak tak peduli orang lain.
Bagi teman itu salah.Cukup salah dan memalukan diri sendiri.
Itu aurat kite!jangan tunjuk kat orang lain.

Balik pada isu selfie dan load ke media cetak.Pada teman...
Terpulang pada ibu2 tu le...Okaylah...bukan nampak pun.
Setakat nampak bayi terselit balik baju..
Okaylah...
Ibu tu bangga anak susu badan.
Pada teman tak salah lah!bagi perangsang kat ibu2 lain juga.
Jika nampak semua!baru salah.
Tapi..kena ingat,dari segi agama.MEMANG SALAH!tak manis di pandang orang.
Macam2 andaian orang akan buat.Nasihat teman...tak usahlah,buat kerja2 kurang sihat ni.
Kite kena jaga maruah sendiri.
Islam letak diri perempuan tu sangat tinggi.Sebab tu islam tak beri ruang terlalu luas untuk kite kaum perempuan.
Tapi..kalau nak buat juga,apa daya teman?
Sukahati hangpa lah wehh!

Kepada lelaki yang tak memahami naluri seorang ibu,baik le tutup mata...
Biarlah ibu2 kongsi perasaan dengan orang lain.
Bukan nampak pun...
Apa lah yang di sibukkan?

Teruskan memberi susu badan pada anak2,jangan dengar kata2 lelaki hidung belang tu.
Susu terbaik ialah susu ibu.
So?
Teruskan cuma jangan berlebih2an menayang di media cetak.
Takut jatuh berdosa bila ternampak 'buahnya'
Yang pasti..
Anda akan dapat merasai kehangatan kasih diantara kite dan anak2.


Comments

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK