PERASAN TAK?

ANTARA TANDA2 ORANG NAK MENINGGAL,BISA BISA BADAN...

Selalu ustaz kata..antara tanda2 orang nak meninggal ialah bisa2 badan.
Selalu juga ustaz kata...kalau dah rasa badan tak sihat,bisa2...dah boleh le siap2 apa yang patut.
Selalunya begitulah...

Semalam kakak teman bagitahu,seorang kenalan kami meninggal.Teman hanya mampu doakan yang terbaik buat nya.Semuga rohnya di letakkan bersama sama insan yang beriman.
Pagi tadi,kakak teman bagitahu,sebelum meninggal kenalan kami ada hantar sms padanya.Inilah tanda2 yang kita tak sedar.Dalam diam mereka menyatakan hasrat di hati.


Sehari sebelum dia meninggal,dia ada bagitahu kakak,badan dia bisa bisa.
Teman teringat Pak Hussin pun macam tu,malam sebelum dia meninggal dia pergi berurut sebab badan dia bisa bisa.
Mak Ngah Melah pun sama,malam sebelum dia meninggal,badan dia pun bisa2,minta tolong Pak Ngah Seman urutkan.Tapi..orang tua,biasalah...
Bila si isteri minta tolong,dia pun kata...badan aku pun sakit!
Akhirnya...permintaan tu lesu macam tu je.
Isteri kawan teman pun macam tu juga.Lepas dia meninggal,baru suami cerita..
Semalam isteri aku minta urutkan badan,katanya badan dia bisa2.Tapi..aku tak buat,aku cuma jawap...orang sakit badan mestilah sakit juga!
Bila isteri meninggal,barulah kawan teman tu kesal tak sudah!..
Nangis konon!
Ramai lah cerita2 badan bisa sebelum meninggal yang teman dengo.Selain kata2 ustazah masa teman belajo kapan mayat.

Maka teman ambil kisah,bila ada orang yang mengadu dengan teman badan dia bisa2.
Teman akan cadangkan dia agar bersihkan badan dan tidur mengadap kiblat.
Bila teman kata gitu,semua marah!
Tapi...
Itulah hakikatnya..
Tanda2 kita nak pergi ialah...
BISA BISA BADAN...
ATAU
LENGUH2 BADAN YANG TAK SUDAH...
Jadi?
Beringatlah sebelum MATI.

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?