BEZA AIRASIA QZ 8501

DAN MH370..



Kawan2 selalu pesan,jangan campuradukkan musibah dengan politik.
Teman kata...saya tak maksudkan macam tu,tapi tengok le sendiri,beza pencarian QZ8501 dengan MH 370.Jauh sangat bezanya.MH370 penuh dengan rahsia,tapi..QZ8501 nampak santai tanpa agenda tertentu.
Kita bukan budak2,kita dah dewasa...
Kita bukan bodoh,kita tahu kelibat ikan di air jantan atau betina.

MH370 terlalu banyak rahsia yang tersimpan.Jika tidak ada apa2 masalah dalaman,kehilangannya pasti seperti QZ8501.Kita yang mengikuti,hati pun jadi berang.Berpusing2 kenyataan di beri.Seolah2 MH370 tu naik jauh ke langit.Atau jatuh ke dasar laut tak timbul2.
Kadang2 terfikir di hati..
Apalah malangnya kita,kapalterbang sebesar itu boleh hilang,kapalterbang sebesar itu boleh di tembak jatuh macam tu je...
Apalah malangnya kita kan?di perbodoh2kan macam tu je...
Apalah malangnya kita kan?hanya tawakkallah tanpa usaha.
Sahabat kata..nak buat macam mana lagi?dah usahakan kan?
Teman hanya jawap....hanya ALLAH je yang tahu,semuga ALLAH akan beri kita petunjuk ke jalan yang benar.

Jika jatuh ke laut,inilah contoh yang ALLAH beri untuk kita tauladani.Jatuh pastinya timbul tak banyak sikit bukti untuk kita.Perhatilah cara kapalterbang besar jatuh.Bagaimana teruk sekali pun,ia pasti timbul kalau tak kapal,satu atau dua barangan pasti akan kita temui.

Saksikanlah...
Jangan cuba pekak kan telinga,butakan mata..
Inilah bukti yang nyata,jika sebuah kapalterbang jatuh menjunam ke dasar laut sekalipun,pakar2 akan tahu dan dapat mengesannya.Atau ada mayat yang akan timbul beri petunjuk kat kita.kecuali...
Kapalterbang tu masih wujud hanya di sembunyikan oleh pihak2 tertentu dengan niat yang tak baik.Mangsanya?
penumpang yang tak tahu apa2,yang tak mengerti bahawa mereka adalah salah satu agenda tersebut.

Semuga mereka selamat walaupun di mana mereka berada.

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN