JERAGAT

TETIBA TERFIKIR TENTANGNYA...

Jeragat teman keluar masa teman mengandung anak ke 4,jeragat tu keluar sikit demi sikit,lama2 dah setompok kat kiri kanan pipi.
kelam kabut juga le teman masa tu..
Awal2 lagi teman dah tukar produk pencuci muka,teman guna SK-ll,lama juga teman gunakan produk ni,namun hampa.
Selepas bersalin teman guna pula Olyn jenama Malaysia anak tempatan.
Beberapa bukan tak berkesan juga..
Teman tukar lagi!
Kali ini Dermologica...
Lama teman bertahan,namun jeragat dua tompok tu tetap kental di situ.
Teman cuba lagi....
Kali ini teman jumpa Doktor!
Doktor kulit cadangkan teman guna produk dia..
Akhirnya,teman tukar kepada Neostrata....
Tetap sama...
Teman mula bosan..
Teman dah kecewa...

Walaupun teman kecewa,jeragat tu buat teman tak tenteram!
Pada teman,baju cantik,bibir merah menyala..
Tapi pipi ada dua tompok jeragat..
Teman tak rasa ianya hebat!malah buat teman tak yakin pada diri sendiri.
Apatah lagi,suami kadang2 panggil teman si tompok!
Lagi buat teman membara!
Lepas cuba satu produk ke satu produk yang lain..
Teman mula cuba memujuk hati ini agar terima semuanya sebagai takdir diri..
Muhasabah diri kejap...

Dalam tak kisah,jauh di sudut hati..
Teman ambil tahu juga...
Dalam hati....
Awatlah hang keluar cepat sangat wahai jeragat?
Teman masih muda,hang dah maii...
Ish!

Sehinggalah pada satu hari...
Teman gi Farmasi kat depan rumah,teman kata pada dia,ada tak ubat untuk jeragat paling baik sekali!
Amboiiii,amboi.....tanya tak agak2 kan?
Paling baik tu!...
Dia bagi kat teman satu tiub ubat ni..


Teman tanya..
Bagus ke?
Dia kata...
Bagus kak!ramai orang guna,kebanyakkannya kata bagus!
Teman mula rasa ragu2,tapi...teman kena cuba lah kan?kalau tak mana nak tahu keberkesananya.
Dengan harga bawa RM30.00 teman bawa balik produk terakhir teman.
Sebelum sapu kat muka,teman baca Basmallah,teman doa pada ALLAH,mohon semuga jeragat ni hilang dari muka.
Nampak enteng,tapi teman serius tau!
Setiap kali nak gunakan produk ni,teman simpan harap agar jeragat ni hilang!walaupun tak hilang 100%,90% pun teman tetap akan bersyukur.
Dengan SPF 30++,teman melangkah penuh yakin!

Subhanallah!bukan nak menipu,dengan berkat LAHILLAAHILLALLAH...
Jeragat teman mula kabur,
Kalau dulu gelapnya ketara,sekarang dah tak lagi...
Kalau ada pun tak seteruk dulu!
Teman betul gembira.
Teman betul2 bersyukur..
Suami dah tak boleh panggil teman Si Tompok!
Bayangkan?
Teman cuba macam2 produk,hingga kali terakhir teman guna produk saranan doktor pakar kulit.Dan kekal hingga sekarang.Doktor kata...
Kulit teman sensitif!tak boleh guna produk2 pengelupasan.Baru teman teringat,teman pernah guna satu produk keluaran seorang warga dari Filipina.Kalau teman sebut pasti ramai yang tahu....
Produk tu teman guna hampir setahun.Lepas keluar dalam TV dia ada campuran asid yang boleh memudaratkan kita,Teman berhenti mengunakannya.
Hasilnya...
Kulit teman semakin nipis dan sensitif,pantang salah guna produk dia akan jadi gatal dan kering.
Bila kering dan gatal...vitamin E le ubatnya.
Sapu keliling dan hilang...

Aiyoyo...bukan senang nak cantik.
Kalau kaya raya!boleh le guna laser bagai...
Setakat duit Tabung Haji pun tak lepas!usah le membazir...
Selalu pesan pada diri,
Ukur baju di badan sendiri.
Jangan ukur kat badan orang lain!
Kelam kabut jadinya nanti.
hehehehe

Kepada kawan2 teman syorkan,ialah...adakalanya kita tak yakin dengan produk yang murah,kita selalu fikir produk mahal itu yang terbaik!
Selepas mengunakan produk Garden Of Eden...
Tukar lah jenama apa sekali pun.Teman tetap akan memakainya sebelum mengunakan sebarang produk baru.
Jenuh le Amoi kata...
Tak perlu!cukup produk kita maa...
Teman angguk je,teman malas nak bertegang urat.Dalam diam2...
Teman tetap setia bersama nya...
Bagi teman..
Dia yang mula2 bersama teman dalam kesusahan,kenapa bila teman dah selesa,teman harus meninggalkannya?


Popular posts from this blog

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK