MH370

YANG SEMAKIN DI LUPAKAN..

Dulu,masa mula2 hilang!bukan surat khabar je yang kecuh!aku pun.....
Dulu,masa mula2 hilang!bukan TV je prang,prong!aku pun sama....
Laaa...ni,aku pun dah lupa sama sekali.
Kadang2 terpandang juga tajuk2 besar mengenainya.Tapi..malas nak baca,bukan tak ambil tahu,tapi...dah tak minat nak ambil tahu!lantaklah!Kerajaan nak buat apa!suka hati!

Masa mula2 hilang,suami kata...kamu tak tahu ke kapalterbang Mas HILANG?
Aku jawap...
Tak,bila hilang?
Semalam....jawapnya
Oooo...mesti ada yang tak betul ni!kataku
Masih aku ingat,suami kata...
Jangan politik kan semua perkara.Ingat kerajaan bodoh sangat ke,sanggup gadai nyawa rakyat sendiri!
Dalam hati...
Yakin akan ada sesuatu yang pelik bakal berlaku.MH370!tiba2 hilang tanpa di kesan.

Hari demi hari...sandiwara swasta sedang berlangsung,macam2 andaian di buat,bila di soal,penafian bermula...jangan percaya khabar2 angin.
Muahahaha!
Dalam waktu yang sama,andaian demi andaian tetap timbul.
Hinggalah malam terakhir PM umumkan...MH 370 berakhir di Lautan Hindi.
TITIK!

Tup!tup!tup!
Menteri lain kata...PM tak kata pun MH370 tu terhempas,tenggelam,meletup!PM dengan muka sugulnya, cuma cakap MH370 BERAKHIR DI LAUTAN HINDI.Betullah tu!dia tak kata pun meletup je,terhempas ke,tenggelam ke,dia cuma cakap berakhir je.....
Dulu,masa subjek BM,Cikgu Majlah mesti piat telinga sambil kata...
Kenapa ayat tu tergantung?HABISKAN!
Muahahaha!

Dari awal2 lagi,semua penipuan terserlah!mula2 gini,esok gitu,lusa sinun,tulat entah apa2 lah lagi..
Semua yang di keluarkan kat TV kat Paper...macam sembunyikan sesuatu.
Berdolak dalih!tak telus!
Bila baca status wanita ini:


SAH! ada sesuatu yang berlaku.Sesuatu yang kita sendiri tak jangka,sesuatu yang kita sendiri tak terdaya, jika orang yang kita percayai sendiri tak membantu.
Drama penyiasatan yang tak ada penghujungnya.
Mudah bagi kita untuk melupainya,tapi...amat sukar kepada keluarga mangsa.Mereka ada anak2,mereka ada masalah tersendiri.Kita atau dia atau mereka hanya sekadar membaca,mendengar,melihat tapi....masih gagal berkongsi perasaan itu.

Semuga semua persoalan terhurai segera.
Semuga ALLAH akan beri petunjuk buat kita semua.Apa sebenarnya yang telah berlaku....

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

THAQIF