GOSSIP HANGAT!


PUNCA ISTERI MUDA KENA CERAI TALAK 3!


Semasa pasangan ini bernikah setahun yang lalu,terdetik kat hati,pasti ada yang tak kena..
Semasa melihat usia pasangan ini,hati rasa semacam!pasti ada sesuatu yang kita tak tahu...
Mana mungkin ibubapa membenarkan anak gadis cilik bernikah di kala usia 12thn.
Gila ke apa?
Tapi,semua tu ku pendam di hati kerana semua nya dah berlaku dan mereka tiada kena mengena denganku.Suka hati hang le....
Melihat gelagat mereka,gambar kahwin mereka...so sweet!semuga kekal lah hendaknya.
Untung badan,awal2 dah berpunya!masa kita dulu2,tak ada pun yang sudi..

Tup!tup!
Kena cerai talak 3!
Gila ke apa?kalau ya pun,jangan le kasi 3 sekali!bagi le satu persatu...
Kebaikannya jika hati berubah untuk rujuk balik,kira oklahh!Jika 3 sekali....jangan harap le boleh patah balik!melainkan cina buta!



Tup!tup!..
keluarlah pula kenyataan demi kenyataan mengenai punca perpisahan mereka.Habis keluar semua cerita tanpa berfikir buruk baik.Si anak si bapa sama naik!
Habis di canang luar dalam!kesian anak2,dapat ibubapa pun sama pendek akal macam mereka.Jika anak tu tak cerdik atau tak tahu ilmu rumahtangga,sebagai ibubapa bantu le...
Nasihatlah apa yang patut!
Ini tak...dia kata dia,dia kata dia!
Habis kes rogo keluar!berapa orang rogol pun terkeluar senarai!
3 orang merogol 4 bulan sebelum mereka bernikah.Yang peliknya,3 orang merogol,awat seorang yang sangkut?mana 2 malaun tu ?suka2 je rogol anak orang boleh bebas macam tu je ke?
Mak bapa perempuan benggong!hanya nak menutup malu pihak lelaki..kena pujuk terus cair!walhal,masa tu kes sedang berjalan.Di tarik balik gara2 nak jaga air muka keluarga lelaki.
Tapi...apa yang ibubapa tu dapat?
Malu!satu Malaysia tahu!Satu Malaysia dah kenal anak perempuan tu!

Bagi pihak perempuan keluarkan isu Rogol!
Bagi pihak lelaki banyak sikit alasannya..
Tak pandai masak,kurang ajar,ada skandal dengan lelaki lain,ibu pihak lelaki dari awal2 tak suka menantu tu...
Kenapa baru sekarang keluar?
Dulu2 kan dah fikir,sama2 nak jaga maruah keluarga?Demi nama baik keluarga,mengapa perlu cerita semua sekali!
Simpan lah sikit untuk kenangan sendiri.
Setidak2nya,beri le peluang pada anak perempuan untuk keluar dari kemelut ini semua dengan baik.
Apa yang berlaku sebenarnya lebih parah!
Anak perempuan tu baru sahaja berusia 13thn.Usia semuda itu hanya akan menurut kemahuan kita.
kesian,mangsa keadaan...

Jika dulu tak menurut kata keluarga lelaki,pihak perempuan tak mungkin sehina ini.
Sekarang ni,apa pun dah tak boleh!
Malu dapat,malang dapat dan yang lebih penting!mereka pasti akan jadi musuh seumur hidup!maka silaturahim akan terlerai,dan inilah yang patut mereka elakkan...berbincang le baik2,talak 3 sekali pun!itu buka bermakna hidup kita dah tamat!Bangkit lah...jangan ikutkan hati..

Ibubapa jadilah pelindung pada anak perempuan tu,kekecewaan yang begitu hina ini akan buat dia bunuh diri!
Hati2 lah...tak mustahil hal itu terjadi,hanya kerana buntunya akal gara2 cinta dikhianatii..

kepada anak2
Hati2lah dalam pergaulan
Jangan mudah percaya pujuk rayu insan yang bernama lelaki
Mereka suka berpeleseran
Mereka sekadar datang bawa benih tapi kamu yang kena bawa ke timur ke barat selama 9 bulan 10 hari!
Hati2 lah sayang ibu....
Semuga ALLAH lindungi anakku dari semua ini...


Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK