CELOTEH ANAK..

BILA EXAM BERAKHIR..

Ibu!Alif dah dapat nombor dalam kelas!katanya
Dapat nombor berapa?tanyaku pula
9......jawapnya selamber


9?bukan sekolah agama dapat no tu?tanyaku lagi..
Sekolah kebangsaan lah!No 9!Sekolah agama pun nombor 9...Alif kan suka nombor tu!jawapnya penuh yakin..
Banyaknya....memang tak harap le ibu anak2 dapat nombor 1...huwaaa!sedihnya..balasku dengan gaya paling tak boleh blah!
Ibu ni...bersyukur le...Alif dah buat yang terbaik!tahun lepas nombor 14 dari 24 orang,tahun ni makin meningkat lah!katanya lagi..
Banyak tu....kataku penuh sesal...
Ibu!tahun lepas nombor 14 dari 24 orang...tahun ni nombor 9 dari 24 orang,kira baik lah!katanya lagi
Betul...9 lebih baik dari 14,tapi...ibu nak anak2 dapat nombor 1!ingatkan tadi dapat nombor 3 ke,4 ke...ada le harapan tahun depan dapat nombor 1!jelasku lagi...

Dengan wajah tak puas hati...


orang tua memang tak tahu bersyukur!anak2 dah buat betul2 pun nak nangis2,kira tahun lepas 10 budak lembab kat belakang Alif,tahun ni ada 15 budak lembab kat belakang Alif!Kira baik le tu!ish!malas nak cakap lagi....
Dengan muka masam mencuka,Alif berlalu pergi meninggalkan sang ibu yang terkebil2...

Sabo je le....hehehe...

Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

MAJLIS KAHWIN