MINYAK YU YEE YANG JADI TANDA TANYA..

HALAL ATAU HARAM?

Sedang riuh sekampung...


Tetiba seorang teman memberi keputusan yang buat
teman urut dada lega...



Orang islam ni..jangan le cepat melatah!
Orang islam ni...siasat le dulu,jangan cepat buat kecuh!
Jadilah orang cerdik sikit...
Ingat lemak babi tu murah ke?
Ingat lemak babi tu...bagus sangat ke?
Semua benda,semua makanan wajib masukkan bendaalah tu?
Ishhh!

Suspen je...
Bila dah ada bukti gini,
Hati kita pun senang....
Boleh le guna di kala sesak2
Boleh le guna di kala kecemasan..
Bila anak2 muntah2,sapu kat perut dada dan kaki...
Anak akan terasa hangatnya
Bukan percaya 100%
Sekadar berusaha....
Selepas itu,barulah Tawakkal!

Kepada semua
Tolong le...
Jangan le buat teman terperanjat beruk!
Isu ini buat teman tak tidur
Makan pun tak kenyang!
Mandi pun tak basah!
Teman jadi menyesal kerana telah menjadi penguna jenama ini sejak sekian lama...
Bila semua ini berlaku...
Buat kita rasa sesal tak sudah!
Awat lah aku tak pakai minyak telon?
Awat aku tak pakai minyak2 lain?
Ish!!!

Tapi...kini...
Teman boleh senyum hingga ke telinga
Teman ingin mengucapkan pada seorang teman yang telah meleraikan segala kekusutan
Terima kasih Kak Jamaliah..


Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH