TUKANG JAHIT AKAN MENGHASILKAN SESUATU YANG.....

CATATAN KE 269
MENYENANGKAN HATI ATAU MENYAKITKAN HATI?

Pernah sakit hati dengan si tukang jahit?
Pernah dapat baju yang jauh dari apa yang kita kehendaki?
kalau pernah....itu normal...semua orang pernah merasainya.Semua orang tau!bukan anda seorang sahaja....

Adakalanya beli kain murah tapi...tempahnya subhanallah,mahal nak MAM***!
Adakalanya beli kain mahal tapi...hasil kerja mereka,buat kita rasa nak nangis!
Biar mahal tapi berbaloi,kita tak marah tapi..ada yang mahal tapi hasil kerjanya macam Haram jadah!sepatah kata Najib Razak.

Aduhai...si tukang jahit
Bila anda dah buka kedai menjahit baju,itu tandanya anda adalah tenaga mahir untuk menjahit baju2 kami.
Bila anda dah promosi diri anda di kain2 rentang di tepi jalan,itu tandanya anda telah bersedia untuk menghasilkan jahitan yang terbaik!

Tapi.....
Bila baju kami anda rosakkan....
Hati kami merintih pilu....
Sedihnya.....
Kain2 itu aku beli mahal tau,bukan mudah aku nak dapat kain2 terbaik tu,bukan puluh2,bukan ratus2 tapi....ribu2!
Sampainya hati rosakkan kain2 tu....Waaaaaa!!!
Kalau tak boleh atau tak mampu nak buat,cakaplah..aku akan cari tukang jahit yang lain.Anda main sanggup je apasal?anda amat mengecewakan aku....Waaaaaa!!

Kita minta lain di buat lain,kita minta...
Baju kurung moden pastinya ada zip kat belakang,kat tepi atau kat mana2 sekali pun asalkan boleh masuk badan,kalau tak ada,macam mana nak masuk kepala ate badan?Subhanallah....anda sangat menduga keimanan aku tau!
Baju kebaya kain susun depan,bukan kipas macam tu.....lepas tu,kipas tu jangan le tebal macam tu,ingat ini kek lapis kah?Waaaa!!!
Baju kurung tu,aku dah kata span nipis je...awat hang buat span bahu tinggi macam tu?dah macam robot aku ni aah!......Waaaaa!!
Baju maxi tu,tak payahlah besar sangat,anak aku pakai dah macam kelambu bergerak je...sedihnya.
Kebetulan badan anak aku besar,hasil kerjanya menjadikan anak aku lebih besar lagi!Waaaa...!!!
Kalau tak pandai,cakaplah,jangan malu2...
Kalau dah jadi lagu ni,siapa yang rugi?aku jugaaaaaaa...
Anda hanya mampu buat muka sedih,muka seposen je....
Upah tetap aku kena bayar.....
Kamu gembira tapi aku deritaaaa....
Ada baju yang aku suruh kau repair,masuk tong sampah!kau bukan ukur betul2 tapi...kau ukur ikut mata,buka guna tali pengukur.....sebelah OK,sebelah lagi KO..
Kau makan hati aku tau wahai.....si tukang jahit,aku nak tolong kau,aku nak bantu ko naik dan maju seperti orang lain.Tapi ini balasan kau?
Sampainya hati....waaaa!!!

Ada tu...bagi baju contoh sepasang,masa datang nak ambil tinggal baju je,seluar dah hilang!
alasan...
Kita bagi orang buat....seluar tukang jahit A,baju tukang jahit B
Bila hilang,kita juga yang terhegeh2 minta ganti.Si tukang jahit beri helah sana sini.
Sakitnya hati.....grrrrr
Sampainya hati......

Kesimpulan
Kalau rasa2 baru nak pandai menjahit,cakap biar terang!
Saya baru belajar,setakat baju2 bodoh tu...saya bolehlah buat,tapi...kalau kain2 mahal macam ni saya takut nak potong,takut terbenggut nanti!kan senang aku faham,boleh lah aku pergi cari tempat lain.....
Subhanallah......

Sebab tu aku hantar kat Ce ya nun alif,senang!nak marah pun boleh,kalau dengan orang melayu...pertuturan kita terbatas sebab orang melayu sensitif jika bangsa sendiri yang marah!kalau bangsa lain...no hal
Sebab tu aku tak berapa berani nak hantar kain sebarangan,Tapi...dalam berhati2 aku terkena jua.Kali ini lebih parah dan  terluka habis!

Mood
Marah sampai nak pengsan!


Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

APA HUKUM GUNA MINYAK PENGASIH PADA SUAMI?