BILA SUHU BADAN NAIK MENDADAK!

HA!HA!HA!APA PUN TAK BOLEH!(APTB)

Semalam..
Fidah demam....kata mak
Demam apa?tanyaku pula
Entah!tapi panas dia tinggi sampai meracau racau!kata mak lagi
Tak bawa hospital ke?tanyaku pula
Fidah tak mahu...kata emak lagi
Angkut je le mak,dia kan sakit....mana ada daya...jawapku lagi
Emak diam je...

Hari ini...
Fidah deman panas lagi..kata mak
Tak bawa hospital ke?tanyaku
Dah...doktor dah bagi 'enjek' sebab panas sangat!kata mak
oooo..oklah tu nanti...kataku
Tapi meracau2..takut mak tengok kata mak
Macam mana pulak?kata saya
semalam suami dia kata meracau2,tadi petang mak pergi...kesian,meracau2 nampak semut.Duduk dalam gelap sebab takut semut datang kat dia,semut yang banyak akan hurung kepala lah,badanlah,ikat kaki lah...macam2!cerita mak
Habis tu?tak usaha ke?tanyaku lagi
Dah....malam nanti emak bawa dia gi tengok2 orang bijak pandai kata mak lagi

Malam hari...
Fidah dah ok?tanya aku
Tak lagi...kata iparku
kenapa biorkan dia kat ghumah je...denggi kot atau kepialu?tanya aku lagi
Entah!Fidah tak mahu pegi...katanya lagi
Ooo...dah tau sakit,degil pulak!lantak lah!..balas aku
Tulah pasal!jawap iparku pula
Cuba bagi saya bercakap dengan dia...pintaku
Sebaik mendengar suara,aku tau...antara panas melampau atau org tua kata tetegur,suara dia serius dan nampak tegang!bila bercakap pun ikut suka je,walhal dia boleh di kira lembut..agak kelam kabut dan langsung tak jaga hati orang lain)
Sah!Fidah kena tetegur semut....hehehe..(agak aku je le...)
Fidah!minggu depan akak datang tengok Fidah tau...kataku
Jangan!ada semut!katanya
Tak apa...nanti kak pijak2 semut2 tu....pujuk ku lagi
Datang lah...ramai2...jawapnya
Dah makan?tanya ku
Lum...nanti muntah semut...katanya
Dah makan ubat?tanya aku lagi
Dah...sampai muntah semut..jawapnya selamba
Kacaulah kalau begini...
Semut apa yang Fidah nampak?tanya ku lagi
Semut hitam...


Inikah semut hitam yang Fidah sebut2?kalau begini rupanya,banyak dan cuba menyerang dia,wajarlah Fidah nak dok dalam gelap je...takuttttt...kita tengok sekor pun dah tak larat,apatah lagi bertimbun2!ish,ish,ish...kesian adikku itu....

Pagi esok...
Fidah dah ok?tanya aku pada mak
Dah ok sikit...kalau sebelum ni meracau nampak semut bagai,hari ini semua dah tinggal sekor je...balas mak
Suruh je dia tangkap dan makan!habis citerrr...kataku

Lusa...
Dah ok dia mak?tanyaku
Dah...tadi,bawa klinik,dah ambik darah untuk cari sebab..kata mak
Ok...harap2 dia sihat .....

Tulat....
Dah ok mak Si Fidah tu?soalan sama sebaik dengar suara mak
Dah elok sikit....dah tak meracau2 macam selalu....hari ini keputusan darah tu...kata mak
Ok....nanti kita call lagi...kataku

Tengahari tulat....
Apa citer mak?tanyaku
Denggi!kata mak
Alahai....denggi sampai macam tu?kataku lagi
Tu lah...doktor yang mula2 dulu tak kata apa pun...kata mak
Mujur tak sampai denggi berdarah...kataku
Tulah...ulang alik ulang alik...tapi...tak tahu demam apa...rungut mak
Gi klinik mana?tanyaku
Klinik 1MALAYSIA...kata mak
DENGGI?dah hampir 5 hari masih tak dapat nak tau?Sah!main2 kan nyawa orang klinik 1MALAYSIA ni...belajar kat mana lah agaknya?kalau mati si Fidah tu,ingat kami boleh diam je ke?sah!lah kau kena tanggung Doktor ...rungutku dalam hati

kesudahannya....
Syukur pada ilahi..
Adikku masih bernafas lagi
Adikku masih ada dan masih boleh menikmati hidup dengan baik....
Terima kasih ALLAH

Saya mengambil kesempatan utk mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yg mengambil berat ttg saya yang kurang sehat 2-3 hari ini, saya pun tak pasti mana datang nya semut2 tu ,terima kasih jugak yg kirim kan gambar semut hitam itu utk tatapan saya. Kepada Kak uda,Abg uda,Mak,Kak ngah,Ida dan kak Di ,terima kasih sangat2 tuam kan saya,baca kan saya ayat2 suci Al Qur'an. Pada Kak uda sekeluarga terima kasih bagi tumpang duduk di Bukit Jati selama saya sakit. Insyallah saya akan kenang selagi hayat di kandung badan. Pada Kak Ruzi,Nor dan Suhaily trrima kasih selalu talipon utk bertanya kabar dan mengambil berat mengenai kesihatan saya....LOVE U ALL

SO SWEETTT.....
AKHIRNYA..FIDAH BOLEH MENULIS MSG PADA KAMI.
YAKINLAH PADA ALLAH,SEMUGA PERKARA SEUMPAMA INI TAK AKAN BERULANG LAGI.



Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK