WANITA BERANI MATI!

CURI SUSU

Kelakar bunyinya kan?CURI SUSU formula untuk di beri minum anak2 atau untuk di jual semula?40 tin!bukan calang2 wanita boleh melakukannya.Mereka antara wanita yang cekal,gigih,cerdik,licik dan berani mati!
Apa pun alasannya,aku tak sokong cara mereka2 ni semua.Susah bagaimanapun....mereka tak patut buat macam ni.Malu kan agama dan bangsa.Orang dulu2,biar tak makan asalkan tak mencuri!tapi...orang sekarang?nak makan punya pasal sanggup mencuri!ish,ish,ish dunia akhir zaman.Kita yang baca artikel ni pun dah sebal jiwa!40 tin bukan sikit weh!boleh jadi orang kaya segera.

Paling memalukan,mereka orang melayu islam.Pakai jubah bertudung,wanita dewasa dan pasti berakal.Apabila mereka lakukan kerja terburuk ini,apakah yang bangsa2 lain fikirkan tentang islam?Mereka akan fikir,Islam hanya indah khabar dari rupa!Islam tak de apa2 nilai baik pun yang mereka boleh ikut.Islam larang kita mencuri,menipu...tapi kat luar sana,melambak!orang buat apa yang di tegah oleh agama.

Apa pun alasan yang mereka akan bagi,aku tak sokong langsung!kalau nak berniaga kena ada modal,setakat mencuri kemudian jual semula,itu bukan berniaga lah 'TUT'itu putar alam!Cuba tengok muka lelaki Cina kat gambar bawah ini,hidung dia kembang tahan marah!kalau setakat dia dapat wanita2 berani mati tu,pasti dia akan kata
Agama lu ajar culi kah?itu tuhan alah suluh lu culi2 kah?lu bikin ini macam tatak baik looo...lu punya agama tatak baik lah ini macam?tatak ajar baik2 punya..ini susu mau bikin apa?mau minum aah?sampai pelut anak picccah kah?aiyaaa!boloh punya olang..

Sebaik habis baca artikel ini,baru tau...ada dalang di sebalik kejadian.2 lelaki terbabit sama menjayakan rancangan ini.Oooo..patut lah,wanita2 ini berani.Kalau ikut hukum akal,orang pempuan hati kecik je,setakat mencuri bagai ini,mereka tak sanggup kecuali ada abang sayang yang bagi perangsang!Normal manusia yang bergelar wanita mereka sanggup tak makan daripada mencuri!mereka sanggup cuci baju,cuci rumah orang asalkan dapat duit halal.Tetapi,jika ada perancang licik yang hanya nak hidup senang,tak payah kerja,guna tenaga wanita untuk menampung hidup.Inilah punca sebenar kenapa wanita berani mati sanggup mencuri.Lelaki begini hanya bermodalkan pujuk rayu je,wanita2 yang akal pendek pasti terikut dengan desakan2 sedemikian.Alahai...wanita2 sekelian,jangan ikut sangat perasaan tu,cuba bantah sikit.Bila lelaki ajar yang bukan2...jangan ikut,mereka hanya menipu demi meneruskan keselangsungan hidup mereka sendiri.Bila dah jadi begini,siapa yang susah?kamu dan keluarga kamu sendiri......



Bila dah terperangkap,adakah anda mampu tersenyum atau buat dek ?lena tidurkah anda wahai wanita2 berani mati?tak malukah jika anak2 tau perbuatan anda?atau soalan paling tepat dan padat!tak malukah anda dengan ALLAH?tak takutkah anda dengan ALLAH?fikir fikirlah ya....

Lapar lawannya kenyang,miskin lawannya kaya dan hidup lawannya mati!semua perbuatan anda akan di hitung di hadapan mata anda sendiri.Hijab akan di buka di saat kematian,anda akan menangis sedu sedan tapi...tiada siapa yang dapat membantu kecuali ALLAH.Jika kemiskinan melanda,berusahalah...cacing pun masih mampu bertahan walaupun hanya duduk dalam tanah!berusahalah...makanlah apa sahaja,kecuali batu dan kayu!
Itu lebih baik daripada mencuri susu formula hanya untuk mengisi perut anak2 yang kosong!HUH!


Popular posts from this blog

JERAGAT

SUMBANG MAHRAM 2

THAQIF