PENCURI!PENCURI!

AIR YANG TENANG,JANGAN SANGKA TAK DE BUAYA

Pencuci rumah,datang 2 x seminggu.Orangnya bagus dan baik cuma berbangsa India.Pada awalnya,aku juga seperti orang lain,curiga bersarang di jiwa.Namun setelah bertahun2 beliau bersama,akhirnya sedikit kepercayaan terpalit jua di hati ini.
Hati ini,sentiasa mengharapkan agar ALLAH beri sinar di hatinya untuk islam.Mudah2an..
Kamu semua kena tunjuk cara hidup islam yg sempurna depan aunty Citra,jangan le buat benda2 yang tak baik,nanti dia fikir islam tu agama yang buruk!pesan aku pada anak2
Hari demi hari...harapan aku tetap sama,Citra terbuka hati dengan islam...pergi Umrah pun pasang niat untuk dia dapat hidayah dari ALLAH.Mudah2an...

Citra,saya nak bagi kamu almari,katil dan sikit2 barangan lain..kamu mahu tak?tanyaku pada petang jumaat lalu
Mau kak!saya mau!..jawapan biasa,tak pernah menolak apa jua yang kita beri
Ok,esok Citra suruh suami angkat lori lah!kataku lagi
Baik kak..jawapnya

Esok pagi...
Kak!suami sudah bawa lori...boleh saya angkat semua barang2?tanyanya
Ok...angkatlah,tolong simpan barang2 atas tu kat kotak belakang pintu tu...kataku lagi
Dalam pada tu..aku terlihat kelibat seorang lelaki India yang memakai baju biru mundar mandir di ruang tamu rumah.Oleh kerana aku sangat mengenali Citra,aku tak berprasangka langsung dengan lelaki itu.Namun begitu,aku rasa tak berapa gembira bila melihat mata liarnya.Teringat deretan jam suami di atas almari,aku pun bergegas ke ruang tamu,,mata melirik tajam ke arah jam2 itu,Sah!hilang satu!...kebetulan lelaki itu keluar,aku berkesempatan membilik jam2 itu,dalam hati...biasanya ada 5,suami pasti pakai 1 maka mesti ada 4!sah!hilang satu....

Citra..kamu selalu nampak jam suami akak kat atas almari depan tu kan?tanya aku
Ya kak,kenapa?tanya Citra hairan
Hilang lah...lelaki tu siapa?tanya aku lahan
Saya pun tak kenal kak?kenapa kak?tanya Citra lagi
Jam suami akak,hilang....boleh tak tolong tanya lelaki tu?pinta saya.Oleh kerana saya pernah 7thn kerja dengan orang India,menjadikan  saya amat memahami tabiat mereka,Mudah goyah!.Saya cadangkan agar Citra sergah je..
Baiklah kak,nanti saya suruh suami tanyakan ya...jawap Citra sambil berlari anak ke ruang atas

!0 minit kemudian,
Nah kak,dia ambil..kata Citra sambil menghulur seutas jam
Aduhai...mujur cepat sedar,kalau tidak suami mesti bising,Citra mesti malu...kata saya sambil mengambil jam tersebut dari tangannya
Macam mana dia ngaku?tanya saya
Suami saya marah2,mula2 dia tak ngaku,lps suami suruh dia buka seluar baru dia ngaku...terang Citra lagi
Dia simpan kat mana Citra,akak tak nampak pun kat kocek seluar dia?tanya saya lagi
Dia simpan dalam seluar dalam kak!bisik Citra separuh menjerit
Apa?dalam seluar dalam?(dalam hati aku kata...BODOHLAH! SETAN betul!geli geleman aku di buat nya..dahlah mcm org tak mandi 10hari!sakit hati betul!)
Selepas Citra tinggalkan aku sendirian,aku ambil tisu basah dan lap bersih2 jam tu,aku basuh tangan puas2!..bila nak suap makanan teringat jam tu,pasti teringat seluar dalam  seorang lelaki India yang merupakan peminum tegar,penagih ganja tegar dah segalanya yang tegar2 belaka!)

Boringgggg...







Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH