UMRAH TANPA ILMU SAMA MACAM GI MAKAN ANGIN JE

BEZA KETARA ANTARANYA

Dah siap untuk umrah ni?tanya Anum pagi tadi
Setakat luaran,dah siap le..tapi...dalamannya masih kelam kabut!jawapku
Apa yang tak siap lagi?tanyanya lagi
Ialah..banyak benda nak ingat...jawap aku tenang
U kalau gi sana,u jangan fikir yang bukan2..u hanya tumpukan pada ibadat je...terang kak Anum lagi
Anum pula?dah siap untuk ke UK?giliran aku pula bertanya
Dah!I dan ready semuanya...baju sejuk pun dah siap!balasnya
Anum pergi UK,saya gi Mekah..2 percutian yang berbeza...kataku
Kenapa pulak?tanya Anum penuh kehairanan
Anum gi UK untuk HOREY2!tapi...saya pergi Mekah untuk ibadat,banyak pantang larang...Anum boleh buat ikut suka tapi...saya kena tertib...kan beza tu?terang ku panjang lebar
Hahaha!..betul juga tu...jawapnya lagi

Walaupun perbualan itu hanya sekadar sembang pagi hari,tapi...dalam hati makin kalut!masa yang ada ni..rasa2nya macam tak cukup!masih banyak yang aku kena buat.Mujurlah ALLAH maha mengetahui.baca apa pun ALLAH akan faham..itu yang buat debaran aku tak le teruk sangat.Aku hanya bermohon agar ALLAH mempermudahkan semua urusan kami.

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK