CELOTEH ANAK

MACAM2 RAGAM..

Ibu:Alif!kakak nak belajar bahasa Mandarin tau,nanti dia boleh berbual dalam bahasa  
mandarin...kataku pada Alif

Alif:Biarlah......balasnya lemah

Ibu:Tak cemburu ke?nanti dia dah boleh cakap mandarin..umpanku lagi

Alif:Biarlah...balasnya lagi

Ibu:Kalau kakak jadi peguam,ibu nak Alif jadi Doktor lah...kata ku lagi

Alif:Tak mahu lah....Alif nak jadi macam ayah...jawapnya bersahaja

Ibu:Dulu2,ibu tak dapat nak jadi peguam,sebab tu..ibu cadangkan agar kakak sambung minat ibu tu...jelasku panjang lebar

Alif:Abang?jadi apa pula?tanyanya

Ibu:Abang tu tak minat nak belajar,biarlah dia jadi peon je..kataku lagi

Alif:Angah?jadi apa pula?tanyanya lagi..

Ibu:Angah?biarlah dia kerja kerani yang boleh uruskan boss2 besar!..terang ku lagi

Alif:Adik?jadi apa pula?tanyanya lagi

(Dalam hati dah tak tau nak jawap apa)

Ibu:Oklah...adik tu kan cantik,lemah lembut...comel...ibu rasa nak kahwinkan dia dengan SULTAN lah!kataku selamba

Alif:Apa?kahwin SULTAN?ibu jangan haraplah.......katanya sambil ketawa berdekah2

Ibu:grrrrr....

(Dalam Hati..ish budak ni...sekali aku sekel baru tau)

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK