MCD

MCD BERI BURGER FREE?
Betul ke?Jangan main2 weh!mana mungkin MCD sebaik tu...apa mimpi tokey MCD semalam kan?Sehingga tergamak memberi burger free untuk 1000 pelanggan awal.


Dalam segelintir masyarakat memboikot MCD,masih ada lagi yang sanggup beratur panjang semata2 untuk mendapatkan burger percuma ini.Memboikot MCD sebenarnya kerja sia2 je....makanan yang terdapat di restoran tu..enak,cepat dan menyelerakan.Kata le apa pun.....masyarakat tak ambil pusing kerana makanan yang terhasil dari restoran ini sememangnya di gemari ramai.Lambangnya sahaja sudah cukup buat orang berselera untuk menjamu selera drp pergi ke kedai2 mamak yang bagai cendawan tumbuh di muka bumi ini.Apa pun kita kata,segelintir masyarakat tak akan ambil pusing pun....katalah apa pun,tiada siapa yang akan sedar...dan jauh sekali ingin membantu,apatah lagi bangsa lain.walaupun terbukti bangsa2 di luar negara lebih peka drp kita.Bila baca kenyataan mcm ni,ramai yg marah pastinya...tapi...hakikatnya begitulah...
Paling menyedihkan bila kita persoalan tindakkan mereka,jawapan yang mereka berikan akan lebih buat kita putus asa.Biarlah....kepada yang tak ingin berkongsi kesukaran org lain,pasti ALLAH akan bagi ujian paling getir pada mereka suatu hari nanti.

Bukan burger ini yang di pertaruhkan...


Bukan juga yang ini.....


Tapi.......hanya yang ini....



Pendekkata...walau apa pun terjadi,makanan ini telah menjadi sebahagian makanan harian kita.Salah siapa?ibubapa,sanak saudara atau kerajaan?Aduhai....payah nak jawap ni...Yang patut di salahkan adalah diri sendiri.
Sebagai manusia yang punya 'hati perut'....kita sepatutnya sedar,sokongan kita adalah untuk manusia yang lain,yang sedang berjihad demi tanah air dan agama.Apalah salahnya kita menunjukkan sikap perihatin kita kepada mereka.Kita hanya perlu sedikit pengorbanan dengan menyekat nafsu kita pada hari itu.MCD 'test market', menduga samada kempen kita untuk memboikot mereka berjaya atau pun tidak..Gambaran sebenar telah mereka ketahui,kempen itu telah gagal!dengan sebiji burger telur ,kita telah menyatakan gambaran sebenar sikap rakyat Malaysia sebenarnya.Kita sebenarnya pentingkan diri,tidak mempunyai belas kesihan pada nasib orang lain.
Telah di nyatakan,setiap sen duit kita,akan memberi 1000 kekuatan pada mereka.Walaupun MCD (Malaysia) telah menafikan,hakikatnya..........tanpa kepala tiada pula ekornya.


Bayangkan daging anak ini,sehancur daging burger MCD!

Saya bangga punya anak yang berusia 8thn,seorang yang sangat meminati Fun Fries MCD,setelah di jelaskan tentang isu ini,dia berjaya melupakan makanan kegemarannya hingga kini demi kawan2 seusianya yang hidup dalam kegelapan itu.Budak sementah itu pun mudah mengerti,mengapa tidak kita ?
Insaflah kawan2..marilah kita jayakan kempen ini agar mereka tau,Umat islam sepakat demi agama dan saudara seislamnya.

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH