MICHAEL JACKSON

CATATAN KE ENAM PULUH LAPAN

MICHAEL JACKSON(29 OGOS 1958-25 JUNE 2009)

Was an American recording artist, entertainer and businessman. Often referred to as the King of Pop, or by his initials MJ,[2] Jackson is recognized as the most successful entertainer of all time by Guinness World Records. His unparalleled contributions to music, dance, and fashion, along with a much-publicized personal life, made him a global figure in popular culture for over four decades. The seventh child of the Jackson family, he debuted on the professional music scene along with his brothers as a member of The Jackson 5 in 1964, and began his solo career in 1971.
In the early 1980s, Jackson became a dominant figure in popular music. The music videos for his songs, including those of "Beat It", "Billie Jean", and "Thriller", were credited with breaking down racial barriers and transforming the medium into an art form and promotional tool. The popularity of these videos helped to bring the then relatively new television channel MTV to fame. With videos such as "Black or White" and "Scream" he continued to innovate the medium throughout the 1990s, as well as forging a reputation as a touring solo artist. Through stage and video performances, Jackson popularized a number of complicated dance techniques, such as the robot, and the moonwalk, to which he gave the name. His distinctive sound and style has influenced numerous hip hoppost-discocontemporary R&B, pop and rock artists.
Jackson's 1982 album Thriller is the best-selling album of all time. His other records, including Off the Wall (1979), Bad (1987),Dangerous (1991), and HIStory (1995), also rank among the world's best-selling. Jackson is one of the few artists to have been inducted into the Rock and Roll Hall of Fame twice. He was also inducted into the Dance Hall of Fame as the first and only dancer from pop and rock music. Some of his other achievements include multiple Guinness World Records; 13 Grammy Awards as well as the Grammy Legend Award and the Grammy Lifetime Achievement Award; 26 American Music Awards, more than any other artist, including the "Artist of the Century" and "Artist of the 1980s"; 13 number-one singles in the United States in his solo career, more than any other male artist in the Hot 100 era; and the estimated sale of over 750 million records worldwide. Jackson won hundreds of awards, which made him the most-awarded recording artist in the history of popular music.[3] He was also one of the world's most prominent humanitarians and philanthropists; personally, and through his Heal the World Foundation, he donated more than $300 million in charity, holds the Guinness World Record for having supported the most charities out of any pop star, and echoed these themes throughout some of his notable songs.[4][5]
Aspects of Jackson's personal life, including his changing appearancepersonal relationships, and behavior, generated controversy. In 1993, he was accused of child sexual abuse, but the case was settled out of court and no formal charges were brought. In 2005, he wastried and acquitted of further child sexual abuse allegations and several other charges after the jury found him not guilty on all counts. While preparing for his concert series titled This Is It, Jackson died of acute propofol and benzodiazepine intoxication on June 25, 2009, after suffering from cardiac arrest. The Los Angeles County Coroner ruled his death a homicide, and his personal physician was convicted of involuntary manslaughter. Jackson's death triggered a global outpouring of grief, and as many as one billion people around the world reportedly watched his public memorial service on live television. In March 2010, Sony Music Entertainment and Jackson's estate signed the largest music contract ever, with a $250 million deal to retain distribution rights to his recordings until 2017, and to release seven posthumous albums over the decade following his death.




Dalam diam aku sebenarnya minat kat dia,aku suka lihat susuk badannya ketika dia menari walaupun suaranya tak le hebat sangat.Aku tertarik dengan kelincahan gerak tarinya sahaja,Dari dulu lagi,minat aku kat dia tak pernah berubah!sama sekali tak akan berubah!pada aku dia insan istimewa. walaupun berbagai tuduhan di lemparkan padanya.Pada aku,suaranya tingkah lakunya,membayangkan beliau seorang yang baik cuma pelik je.Aku selalu bayangkan,jika dia kahwin dengan aku,mesti hidupnya tak akan pelik lagi.Hahaha...itu cuma anggan je.Mana mungkin aku akan kahwin dengannya,jikalau aku terus kekal dok kat tempat jin bertendang ni,hahaha acah mak enon lah!


                                                           Gambar zaman kecilnya

Aku sering membaca mengenainya,artikel2nya,kecelaruan identitinya dan kedunguanya.Semua tu buat aku sedih.beliau bermula dari bawah,dengar suara halusnya menyanyikan lagu I'll be there...aku jadi sedih,apatah lagi,bila hidupnya jadi kalut gaya gitu.Wang dan kemewahan,buat dia hilang pertimbangan.Buat sesuatu yang tak masuk dek akal.Nak panjang umurlah,nak putihkan kulit lah dan berbagai2 pekerjaan bodoh yang dia lakukan.Kesian...itu sebab aku dah kata tadi,kalau dia kahwin dengan aku,pasti dia akan selamat dunia akhirat.Hehehe...


Dia ada buat show kat singapore suatu waktu dulu,masa tu,kalau tak silap aku dah kahwin kot,ada kawan yang pergi tengok show dia kata...MJ bukan tampan,bukan kacak atau bukan macho!tapi dia sungguh jelita.Aduhai,itu lah sebabnya dia kena kahwin dengan orang yang boleh bimbing dia,jiwanya rosak teruk!Kemewahannya buat dia lupa dan cuba melawan arus serta fitrah manusia!nak buat muka mirip Diana Ross,buat dia bertambah sakit jiwa.


Sahabat aku kata lagi,hidung dia mudah cair dan wajahnya seolah olah di bentuk dalam acuan.Aduhai...MJ awat hang buat lagu tu nooo...muka hang yang hitam tu pun dah cukup menawan untuk teman ceq mimpi noo...


Tulah...hang terlalu ikutkan hati,cuba hang bersyukur dengan apa yang hang ada,hang pasti sihat laaa ni.Tapi...kuasa Allah kita tak tau noo....Kita hanya merancang tapi,Allah yang menentukan semuanya.Bila lihat aksi hang joget sana sini,ceq kata dalam hati,kalau hang suami ceq,mesti ceq gembira sebab tarian hang buat ceq tak boleh tido nooo.Silaphb ceq boleh ajar hang joget inang nooo..Malaysia pun banyak tarian yang boleh hang pelajari.Ceq lihat,hang memang pandai menari noo...filem hang yang last tu pun ceq pergi,ceq nangis dalam diam,ceq begitu menghayati perjalanan hidup hang noo...untuk pengetahuan,hang bukan lah macho sangat sehingga ceq tergoda cuma ceq begitu teruja bila lihat hang menari.Pandai sungguh!cemburu hati ceq ni,orangnya tinggi lampai,jari jemarinya melambai2...dengan susuk tubuh yang cukup sempurna,pergerakkan badan yang tiada cacat celanya,hang patut tau ceq begitu mengagumi hang no...tiada orang yang menari paling cantik selain daripada hang nooo.
Tapi...itu semua hanyalah pendapat aku,mungkin tak sama dengan orang lain.Bagaimana pun,minat aku tak le sampai ke taksub!hanya sekadarnya aje.Jika UAI tau..pasti dia akan kata...bodomu ni...manusia mcm ni pun nak minat!


Semasa aku dapat tahu akan kematian itu,aku turut sama sedih,tak tergambar betapa teruknya keadaan dia masa tu.Bersama orang2 yang entah jujur entah tidak.Namun bila aku baca artikel tentang keislamannya,aku mohon yang terbaik untuk nya.Jika benar dia telah memilih Islam sebagai anutannya,Aku bersyukur tapi jika sebaliknya,Aku hanya dapat mengucapkan selamat jalan Michael Jackson.Kamu 1 dalam seribu,sangat isimewa pada yang meminatimu.

Give thanks to Allah
for the moon and the stars
Prays in all day full what is and what was
take hold of your iman
don't givin to syaitan
oh you who believe please give thanks to Allah
Allahu Ghafor
Allahu Rahim
Allahu yuhibo el mohsinin
hua khalikona
hua razikona
Whahoa ala kolli sheiin kadir
Allah is Ghafor
Allah is Rahim
Allah is the one
Who loves the mohsinin
he is a creater
he is a sistainer and he is the one
who has power over all

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK