ZAMAN MODEN

JANGAN HANYUT DENGAN KEMODENANNYA

Kat sekolah tadi ada kawan Alif kena tangkap!
Ya ke?kenapa?tanya si ibu
Merokok...jawap anak selamba je


Apa?merokok?umur berapa?
Sama macam Alif le..8thn...
Ibu tau siapa budak tu...
Siapa?tanya anakku
Faris!siapa lagi....jawap siibu penuh keyakinan
Mak aiii!macam mana ibu tau...tanya nya hairan dan merenungku dalam dalam
Ibu tau le....ibu kan tok bomoh!jawap si ibu...
Cakap le...macam mana ibu tau...paksanya lagi
Faris tu kan budak nakal..dia yang ibu jumpa sebab buli Alif kan?tanya aku lagi
Dia angguk je...
Ibu tau lah...tengok muka dia pun kita dah boleh agak..terangku lagi..
Bagaimana cikgu boleh tau?tanya aku lagi
Ada budak nampak,dia hisap rokok kat dalam tandas! 20 batang terus diorang hisap!terangnya lagi
ooo....gitu ke?jangan kawan dengan dia lah...ibu tak suka...pintaku perlahan
Ok...jawapnya sambil berkata lagi....Faris dengan Low,Faris lagi jahat!Low cuma suka sembunyikan barang je tapi...tak merokok!Faris suka buli orang,hisap rokok dan....kaler ranbut!

Alamak!kaler rambut pun ketegori orang jahat ke?detik hati kecilku..Hai...anak anak sekelian..kenapa awal sangat nak jadi orang tua,ikutlah step by step...jangan le terus nak jadi BAPAK!kamu bakal menyesal di kemudian hari...

Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH