ABANG BANGLA!KAH!KAH!KAH!

CATATAN KE LAPAN PULUH SATU

Sebut je perkataan tu...terus terbayang Bangla yang berambut ikal,kurus melidi,muka gatal,senyum miang,tumit pecah seribu!kembang dek air mungkin...jalan cepat dengan langkah yang kecil kecil...berjalan pun mereka akan beratur panjang,penuh disiplin,baju adakalanya saiz M walhal patut pakai saiz XL!seluar di lipat dan berselipar.

                                                          Tiada kena mengena dengan cerita

Aku ni memang cerewet sikit...Aku tak suka dengan bangsa lain(warga asing) sebab mereka penyumbang kadar jenayah menjadi tinggi dan pengacau!!Mungkin Bangla tak seteruk bangsa lain seperti Indon atau Negeria.Tapi..tetap penyumbang jenayah kat Malaysia ni.
Jenayah yang berkaitan dengan mereka kebanyakkannya ialah mengurat pempuan Malaysia.Banyak kes,mereka menjadi hantunya.Peliknya,ada pula perempuan yang berkenan dengan mereka.walhal,apa lah yang mereka ada kecuali tubuh badan saja.Mereka tiada rumah,tiada apa apa pun...tapi...masih ada peminat yang sanggup berkorban demi cinta.

Ayat cintanya mesti yang terbaik!Sentuhannya mungkin yang terhangat!jikalau tidak,masakan gadis atau pempuan kat Malaysia ni..tergila gila kan mereka.Dari dulu...warga asing memang suka mengambil peluang,bila kahwin dengan warga tempatan,sekali gus boleh duduk dengan aman di sini tanpa gangguan dari pihak berkuasa.Jika nawaitu mereka baik,kita mungkin boleh terima,cuma jika ada udang di sebalik batu, baru kita akan kata..sepatutnya mereka tak wujud si sini!Aku pernah dengar komen orang..Bangla pandai berasmaradana!entah ya entak tak...tak tau le nak kata,logiknya,diorg dok sini cuma fikir cari duit dan hantar balik kampung,selebihnya..mereka hanya melayan nafsu mereka je le...kalau lelaki tempatan,nak bayar hutang banyak!keliling pinggang!nak berasmaradana pun tak de mood!mungkin leee...

Bab ngurat ngurat ni...nak salahkan mereka pun tak boleh,sebab biasanya..mereka akan perhatikan kita dulu..jika muka nampak macam berkehendak!baru mereka akan masuk jarum!sekadar mengurat biasa tu..adatlah,semut jumpa gula!Kita tuan badan yang kena tepis!jikalau kita layan berlebihan,pasti mereka akan ikut kita pulang.Mereka sentiasa mencari peluang,dapat kaluuuu....Hantam!

Yang patut ko orang tau,bau badan mereka busuk tau!kita dok jauh pun boleh hidu keharuman badannya apatah lagi dalam pelukkan!mesti mati lemas!tak tau le kenapa?mungkin sebab mereka tak suka mandi atau tokey marah mandi banyak kali!Tokey kat Malaysia ni pun boleh tahan nakal gak,semua berkira...dahlah busuk kawan tu...kita yang dok sebelah pun,rasa nak pitam!busuk sungguh!bayangkan bau ketiak!...buekk!!

Satu tabiat mereka bila berbual dengan kita ialah...suka keluarkan lidah,macam anjing haus!mata pun layu semacam je...aku pernah kena sekali,pergi cuci kereta di tempat Si Bangla ni bekerja..mula mula...biasa je,lama lama dah mula cerita nak cari isteri orang tempatan!aku buat muka bodoh  je..tertanya dalam hati gak!ada ke orang nak dia ni?..dalan diam,rupa rupanya....aku le orangnya!...Subhanallah...aku yang dah tua ni pun dia sudi nak beristerikan apatah lagi anak dara ranum!walaweiiiii...banyak cantik muka ko mat bangla..sekali aku sekel kepala ko baru tau,langit tinggi rendah!siap ajak nonton wayang,walhal..setiap kali aku pergi cuci kereta baju yang aku akan bakai ialah jubah abaya berwarna hitam!dan kadang kadang ada anak anak bersamaku.Buta mata atau buta hati dia ni...kalau ikut hati mau aku baling selipar!tapi...fikir punya fikir..mereka mencuba nasib je...jika mengena...syukuralhamdulillah..jika tidak..........hilang nyawa!

Semua tu ikut kita,jika kita tak mahu!mana mungkin dia boleh paksa...paling tidak pun dia sound balik!hallo...u ingat u banyak cantik kah?cittt!

Tapi..tak pe lah!tak jadi kudis pun...janji dia tak berjaya nak tawan hati kita...hehehe
Sejak hari itu,aku tak pergi lagi ke tempat dia,aku pergilah ketempat lain.Kat area aku ni ada berpuluh puluh pusat cuci kereta.Tak pergi kedai dia, aku pergi kedai si polan lak!cuba le elak kan diri daripada termasuk dalam gerombolan mereka.Sekali termasuk!mungkin tak lama lagi NGO akan bawa kita pulang,kesian rakyat Malaysia,asyik nanggung belanja yang bukan bukan!

Pesanan untuk anak anakku...tolong le..jangan bawa balik menantu Bangla ya...ibu tak sanggup!ibu tak sanggup Bangla panggil ibu...amma!








Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH