STRESSS!

MUAHAHAHA!

YEAH!!!....pagi pagi lagi anak anak ceq dah buat ceq sakit jiwaaaaaaa!!!!!!
Ceq dah tua noooo....ceq mudah STESSS!!!...
Biasanya,ceq akan siapkan menu sarapan sebelum kejut deme...semua juadah akan ceq bawa naik ke bilik untuk mereka.Orang kata ceq manjakan anak,tapi...kalau ceq tak buat lagu tu....semua keje bakal tergendala.Letih ceq ni tau..
Abang adik!bangun!cepat,cepat!dah lewat ni.....
Dalam keadaan sedar tak sedar..mereka bangun dan duduk depan makanan!
Makan dengan penuh lemah gemalai
Dah kenyang biasanya mereka akan akhiri dengan minum susu dari dalam botol,kalau guna cawan,selera mereka akan terus melayang jauh di awan...
Cepat le...lambat dah ni..kata ceq lagi
Rilek le.awal lagi ni,jom kita berpesta!sahut si abang sambil mengunyah roti yang berbaki.
GIGI?
Entah berus gigi entah tidak,main makan je bebudak ni...ishhhh..pengotor betul!keluh ceq dalam hati.
Dalam hati yang sama juga,lantak le nak,janji keje siap!
Makan pun satu hal juga,lambat sungguh!kunyah 40 kiri kanan baru telan.Bayangkan?grrrrr
Sambil menunggu mereka makan,sambil itu juga tangan rancak mengemas apa yang patut.
Cepat le!lambat dah ni...
Rilek le bu,jam tu belum pukul 8!
Memang le belum pukul 8!tapi..lagi 10 minit pukul 8!cepat,cepat...grrrr

Biasanya,episod ni akan menjadi lancar bila aku naik angin!suara pun dah macam Jantan!Tutup TV!baru mereka bergerak pantas..Masa tu,muka aku pun dah tak macam orang kot?baru mereka takut.Kalau setakat gertak gertak manja ni...sah!mereka ingat ceq gurau gurau noo..

Siap berbaju,lumba turun tangga lak!part sini..salah seorang akan nangis..
STRESS lagi...
Nak masuk kereta pun ...lumba juga,dua dua nak duduk depan!gaduh dan nangis lagi...pendek kata...kalau tak sabar dah masuk hospital bebudak ni...grrrrrr

Biasanya,aku akan suruh si adik beralah je...tak pe dik,adik dok belakang,orang yang duduk belakang selalunya orang kaya je...
Bila si abang dengar,cepat cepat nak dok belakang juga...gaduh lagi,nangis lagi...STRESS! lagi,tak tau bila aku nak tenang..huh!

OTW ke sekolah,biasanya si abang akan ajak aku main sebut perkataan...ayam,mata,air,radio bla,bla.bla...
Si adik,cemburu lah pulak!Ibu!saya nak cakap juga!katanya separuh menjerit.
Si abang yang sememangnya agak suka menyakat akan meneruskan perbualan dengan aku tanpa menghiraukan si adik..nangis lagi.....STRESS!STRESS!STRESS!

Antara sekolah si abang dan si adik agak jauh jaraknya.Biasanya si abang tak mahu di hantar terlalu awal walaupun kedatangan sememangnya lewat selalu.Tapi...bab ni..si adik mudah di pujuk.Kelentong lebih kurang...berehhh!!
Tapi...si abang selalu mencari punca...Liya,kenapa ibu selalu hantar ko dulu?
Mata si adik akan menjeleng tajam ke arah ku,spontan tu juga ..Alif!jangan nak mengada ngada ya...kang ibu hantar awak dulu..baru tau!
Ok,ok...Alif gurau je...sahutnya
Selesai part ni,masuk part balik pula,si abang balik pukul 10.30 pagi ,sedangkan si adik balik pukul 11pagi!

Kadang kadang,bila sampai awal kat sekolah Aaliya,Alif akan terus ambil adiknya.Tak kira pukul berapa pun!Si adik ni..kadang kadang ok kadang kadang tak ok...part ni pun akan berakhir dengan tangisan...
GRRRRRR!!!!

Anak dara aku ni suka ikut mood,adakalanya dia nak balik cepat kadang kala pula nak balik lambat..mangsa keadaan...aku lah!apa nak buat...pusing kiri kanan..tetap aku yang terima beban perasaan..STRESSS!!

Itulah rentetan hidup aku sehingga pukul 11 pagi,belum lagi petang belum lagi malam....Esok jumpa lagi keadaan yang sama..dan seterusnya....
STRESSS!!!!

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MINYAK TURUN NAIK