EGO

ATAU TINGGI DIRI

Setiap malam,selagi anak2 tak habis belajar,ginilah hidup kami,ulang alik ambil anak dari mengaji atau tuition.Letih juga,tapi nak buat mcm mana,pancaroba hidup!
Kebiasaannya,kami minum2 sementara menunggu mereka habis kelas.Dikala ini lah kami baru dapat borak2 isu2 semasa.Jika ada anak2,susah le sikit,sebab mereka dah mula faham apa yang kita bincangkan.

Kebiasaannya juga,kami akan bertemu teman2 senasib yang lain sambil berbual kosong sahaja.Sudah tentu isu2 semasa pilihan kami bersama.
Isu kegemaran?tentulah politik Malaysia!hehehe..yang semakin kalut tu!
Prang,prong,prang prong...pukul 10 tepat!tibalah masa untuk pulang.

Tinggal di kawasan  jauh dari bandar buat kami sentiasa pasrah!sunyi?jangan cakap lah,boleh beku otak!
Sekarang ni,maju lah juga,di bandingkan dari dulu.Masa awal kedatangan kami,tempat ni macam tempat jin bertendang!gelap gelita!
Sepatah kata suami,macam perkampungan dalam hutan!
Sekarang ni,nampak le juga perkembangannya,.
Oppss!tak lama lagi Jusco akan di buka di sini.hehehe..Semuga pasaraya ini akan kekal dan bertahan sampai bila bila.
Berbalik pada tajuk di atas,mula2 perbualan tu berjalan dengan baik tapi adakalanya jadi terbalik!
Nak tau sebabnya?
Ego!
Mula2 bersama sama membina impian,lama2 rasa tak tercapai dan terbeban!terus marah2!Boring...
Lain kali,jika rasa2 tak layak atau tak mampu nak capai bintang,tak perlu le beranggan lebih bang wehh!
Bila berbual dengan kawan2,tajuk paling hangat ialah isu poligami.Semua bercita2 nak tambah cawangan.Oleh kerana tinggal gigi dengan lidah je,maka impian tinggal impian je.Kaum perempuan hanya mendengar,nak bantah itu sunnah Nabi kita.Walaupun ada yang tak faham matlamat poligami,tapi niat tetap di teruskan walaupun terpaksa masuk hospital!
Bila dah borak2,biasanya berakhir dengan bermasam muka.lelaki ni nak menang,isteri pun sama,tapi masih ada sempadan,kalau tak ada hukum hakam,pasti dah kena terkam!

Adat suami isteri,begitulah...
Mula baik,lama2 bertengkar,walaupun atas isu2 sangat simple.
Nak tahu kenapa?
EGO!
Kepada suami,jangan nak macam2!lain kali kalau mampu,beranggan pun JANGAN!






Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH