KAD UCAPAN

BUAT AYAH DAN IBU

Ibu,belikan Alif kad raya,Alif nak bagi kawan2..
Ok...jom kita pergi
Sedang dia memilih,aku berikan sekeping kad ucapan khas untuk ibuayah..
Tulis lah sesuatu untuk ibu dan ayah ya...
Ok jawapnya
Sampai di rumah..dia terus menulis sesuatu di atas kad tersebut..
Ok ibu..dah siap,ini kadnya...baca le..
Dengan penuh minat aku ambil dan buka...
Opocot!
Apa kebendanya ni...
AYAH
SELAMAT HARI RAYA
JANGAN SUKA MENCAROT DEPAN ANAK
IBU
JANGAN SUKA MARAH ANAK,ANAK PUN ADA PERASAAN
Kah!kah!kah!
Harapkan ucapan mesra tapi......
Muka gua kena cuci tu...
Suami balik,aku tunjukkan kad tu...dia senyum je..
Tulah..lainkali kalau nak marah driver lain..jangan le sebut perkataan yang kasar2..kan dah kena sebiji!


                            Kad yang penuh bermakna,aduhai...anak ceq ni,memang mencabar!


                             Ayahnya sedang membaca kad anak2 dengan muka kelat!..hahaha....

Pengajarannya..
Jangan suka marah2 depan anak2.
Jangan suka cakap yang bukan bukan depan anak2
Jangan suka tunjuk perangai tak senonoh depan anak2.
Jadilah ibubapa yang sabar,berakal dan beriman.






Popular posts from this blog

JERAGAT

MINYAK TURUN NAIK

PERSIAPAN SEKOLAH