HUDUD

TAK TAHU JANGAN CAKAP!

Bosan betul baca artikel2 kat blog atau akhbar2 ttg hukum HUDUD..
Mengapa le,kita perlu bercanggah pendapat.Itukan hukum ALLAH,mengapa lah anda2 semua berani memperlekehkannya..Dr M kata gitu,TGNA kata gini,Karpal pun berani menyuarakan pendapat!LGE sempoi,jangan berpecah kerana HUDUD..


Bekas Mufti Perlis, Prof. Madya Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin berkata Pas telah memberikan gambaran yang salah mengenai hukum hudud sehingga ia ditentang keras oleh pemimpin DAP.Beliau juga memberi amaran kepada golongan yang mempersenda usaha untuk melaksanakan hukum hudud kerana perbuatan demikian boleh menyebabkan seseorang itu terkeluar dari Islam.

Sebenarnya bangsa2 asing ni tak faham,Mereka tak faham,itu kita tak pelik tapi bila org2 islam yang tak faham!itu yang kita patut rasa pelik!,ketidak fahamnya mereka buat kita rasa macam nak pengsan!Sebagai umat islam,kita perlu sedar,perbuatan kita seolah olah memperlekehkan agama sendiri.Bayangkan jika kita perlekehkan undang2 yang ibubapa kita buat?
Apalah ibu ni!undang2 ibu dah tak di guna pakai zaman ni,dah ketinggalan,dah lapuk!
Agak2nya...boleh ke kita kata gitu?
Boleh ke?

Mungkin terdengar suara sumbang....TAK BOLEH!
Mengapa tak boleh?sebab itu ibubapa kita.
Mengapa kita tak tergamak betah arahan ibubapa kita?sebab kita sayang mereka dan kita nak jaga hati mereka.
Kalau begitu,mengapa kita tergamak memperlekehkan undang2 ALLAH?HUDUD adalah undang2 islam.Mengapa kita tergamak mempertikaikannya?
Mengapa?
Nak tahu jawapannya?
Mudah je,kita tak yakin!itulah jawapan yang tepat dan padat!kita tak yakin dengan ALLAH.
Mungkin akan ada suara2 sumbang kata...
Siapa cakap kami tak yakin?pandai je,kami yakin cuma undang2 tu pentadbir tak mahu guna di zaman sekarang,tak sesuai!mungkin ini antara alasan yang kita akan dengar.

Sebenarnya,suka tak suka...sebagai umat islam itulah yang ALLAH nak kita buat.Menjalankan hukuman untuk kesedaran orang lain.Cara kita tak berkesudahan,tangkap,bicara dan penjara.Tunggu punya tunggu...
Akhirnya akan bebas juga.
Sepatah kata seorang warden penjara.
Orang2 yang buat jenayah ni,sebenarnya dia suka dok kat penjara.
Mana kamu tahu?
Mereka suka sebab makan tanggung berak cangkung!tak perlu kerja,makan hari2,tak perlu membanting tulang,perut kenyang juga.Soooo?sendiri fikir lah!
Dalam hati..
Betul juga,tak perlu susah bangun pagi gi kerja,kena marah dan macam2 lagi..

ALLAH beri kita petunjuk ke jalan yang benar,tapi kita yang menolaknya.
Mengapa?
Mudah je,mereka mereka itu,umpama anjing takut pada bayang bayang..
Apa nak buat...
Kita lihat sahaja,yang penting!
AKU TAK CAMPOQQQ!

Popular posts from this blog

JERAGAT

PERSIAPAN SEKOLAH

MISTIK